הדברת נמלי אש

הדברת נמלי אש בבית ובגינה – כולל כתב אחריות

למה נמלת האש מסוכנת, איפה היא בדרך כלל נמצאת, איך מתבצעת הדברת נמלי אש בבית או במשתלה, האם משתמשים רק בפיתיונות או שניתן גם לרסס נמלי אש ואיך בודקים האם אכן מדובר בנמלי אש? המשיכו לקרוא וגלו את כל התשובות.

מהרגע שבו הגיעה לראשונה נמלת האש לישראל – אי שם באמצע שנות ה-2500 – היא התפשטה במהירות מצפון הארץ למרכז הארץ, ועד שנת 2010 הספיקה להגיע לתל אביב. ב-2015 נמלת האש הגיעה גם לירושלים, וכפי שאתם יכולים להבין מדובר במין פולש אגרסיבי שמתפשט בסביבה מהר מאוד. אם הגיעה לביתכם נמלת אש, אין לכם ברירה אלא להזמין מדביר, ובעזרת חברת הדברה בטוחה תוכלו להיות סמוכים ובטוחים שתיפטרו ממנה מבלי שתחזור – מה שבהחלט עלול לקרות במקרים רבים. הדברת נמלי אש מצריכה ידע מקצועי רב והיכרות עם החרק המסוכן הזה, ואנחנו מתחייבים לספק לכם פתרון זול, איכותי ומעשי נגד המזיקים הנוראיים האלה, כולל אחריות על ההדברה.

 

הדברת נמלת האש הקטנה בבית ובגינה – כולל אחריות!
מדביר מוסמך עם רישיון המשרד להגנת הסביבה
ריסוס נמלים אדומות מחיר החל מ-250 ש"ח 
ביצוע הדברה נמלי אש באמצעות פיתיונות
חומרי הדברה המאושרים ע"י המשרד להגנת הסביבה

שירות בפריסה ארצית רחבה

לקבלת הצעת מחיר משתלמת התקשרו:

הדברת נמלי אש

    לקבלת הצעת מחיר וייעוץ בחינם חייגו: 055-970-5878 או השאירו פרטים

    האם נמלים אדומות עוקצות מסוכנות?

    אם נמלת האש עולה על גופכם היא יכולה לעקוץ אתכם, והעקיצה שלה יכולה להשאיר כווייה שנשארת בגוף למשך מספר ימים. אם אתם אלרגיים עלולה להתפתח אצלכם אלרגיה חריפה בשל עקיצת נמלים אדומות קטנות, לכן יש להיזהר מהן.

    פרט לנזק שעלולות לעשות נמלים אדומות עוקצות לאדם, הן גם עלולות לפגוע בחיות מחמד וחיות משק ואף לגרום להן לעיוורון. בשדות, חצרות ומטעים חקלאיים הנמלים האדומות מגנות על כנימות שגורמות נזק לצמחים, לכן הן עושות נזק לגידולים באופן עקיף.

     

    ניטור והדברת נמלות אש

    איפה אפשר למצוא את נמלת האש הקטנה

    נמלת האש מגיעה במקור מדרום אמריקה, אולם לאורך השנים היא התפשטה בכל רחבי העולם בעקבות סחר בעצים שבהם היו קינים של נמלי אש. בארץ מתפשטת נמלת האש הקטנה בעיקר על ידי מעבר ממקום למקום של שבבי עצים לחיפוי, גזרי עצים להסקה, גזם עצים ואדמת עציצים, לכן מוצאים אותה לרוב במקומות כמו הבאים:

    √ שתילים ועציצים, בעיקר באלו של צמחים רב שנתיים או עציצים ישנים שמונחים על שולחנות

    √ עצים גדולים ששתולים בקרקע – בעיקר על הגזעים ועל הענפים של העץ

    √ אזורים לחים (לצד ברזים, צינורות השקיה, טפטפות, בריכות ומזרקות)

    √ מתחת לאבנים כהות ושקיות שתילים שחורות

    נמלת אש קטנה יכולה כמובן להימצא גם בכל מקום אחר, כשבקיץ היא חודרת לבתים בחיפוש אחר מזון ומים, אך אלו הם המקומות שהיא מעדיפה לשהות בהם בדרך כלל. לכן יש להיות ערניים ולחפש אותה בהם וגם בבית, או מנגד גורמים שעלולים למשוך אותה לסביבתכם.

    נמלי אש המלכה והפועלות

    איך נראית נמלת אש – זיהוי ומאפיינים

    הנמלה הזו כמעט אינה שונה מנמלים אחרות, לפחות לא באופן שברור לעין, זאת פרט כמובן לצבעה האדום. עם זאת, ההבדלים בצבע לא באמת עוזרים לכם להבין שאכן מדובר בנמלי אש, מכיוון שיש נמלים רגילות אחרות שחולקות איתן צבע חום-אדמוני. אז איך מזהים נמלת אש באמת? הטריק הוא לבחון את חלקי גופה ולא רק את הצבע שלה.

    אם תצליחו לבחון אותה מקרוב אתם תשימו לב שלנמלת האש יש שתי בליטות בין בית החזה לבין הבטן, כשבליטות אלו אינן מופיעות אצל נמלים אחרות. בנוסף, לכל מחוש בראשן יש 10 פרקים, כשהכיפוף של המחוש נמצא מיד אחרי הפרק הראשון. הנמלים האלה גם בדרך כלל לא מתמקמות בחריצים בקירות הבית, שלא כמו נמלים אחרות. הן מעדיפות לחיות בתוך אדמה לחה, כשגובה הקן שלהן מעל פני האדמה יכול להגיע ל-45 ס"מ.

    איך נראית נמלת אש

     

    שלבי חיים שכדאי להכיר

    מחזור חיים של נמלי אש

    איך להרוג נמלי אש ולחסל את הקן?

    בניגוד להדברה נגד נמלים רגילות, כאן אנחנו מתמודדים עם יריב קשוח הרבה יותר. נמלי האש הן לוחמות חסרות מורא, והן חיות בקהילות נפרדות שנלחמות אחת בשנייה ללא הרף. מסיבה זו כשמשמידים קהילה אחת, ייתכן שתגיע להשתלט על הקן שלה קהילה אחרת. על כן לא מספיק רק לדעת איך להרוג נמלי אש, אלא צריך להבין איך עושים את זה נכון ובאופן יעיל, ובזה בדיוק מתבטאת עבודתו של מדביר מומלץ.

    במשתלות על המדביר ליישם את הפיתיונות מעל, בתוך ומתחת לעציצים נגועים, כשהעבודה צריכה להתבצע בשעות הבוקר המוקדמות. הדברת נמלי אש צריכה לכסות שטח של 50 מטר מעבר לאזור הנגוע, וזאת על מנת לוודא שלא יישארו קהילות אחרות של נמלי אש אשר יוכלו להגיע להשתלט על הקן המודבר. עלות ההדברה מתחילה ב-250 שקלים ויכולה להגיע ברוב המקרים עד ל-650 שקלים כל היותר.

     

    בתמונה – תיבת האכלה עם פיתיונות לנמלי אש בחצר

    תיבת האכלה עם פיתיונות לנמלי אש

    באיזה חומר הדברה נגד נמלת אש מומלץ להשתמש?

    על פי הנחיות המשרד להגנת הסביבה, יש כמה תכשירים שבהם מותר להשתמש לחיסול נמלי אש, והם כולם פיתיונות רעילים שמושכים את נמלי האש לאכול מהם. יש שני סוגים עיקריים של פיתיונות – גרגירים וג'ל – וכל אחד משמש להדברה בשטחים שונים.

    סוג פיתיון ההדברה איך החומר עובד דוגמאות לתכשירים
    פיתיון גרגרי עם indoxacarb 0.045% החומר פוגע ברימות הנמלים על ידי חסימת זרימת נתרן בעצבים שלהן אדווין
    פיתיון גרגרי עם hydramethylnon 0.73% או שילוב של hydramethylnon 0.365% ו-methoprene 0.25%. Hydramethylnon הוא כימיקל אורגני שמשמש כמעכב מטאבולי, ו- methopreneהוא חומר טבעי נגד נמלי אש שמונע גדילה. בזלת, הימנופטור, סייג' פרו
    פיתיון ג'ל או גרגירי עם fipronil 0.01% או 0.05% Fipronil הוא כימיקל שפוגע במערכת העצבית של נמלי האש. גירית, גרגימקס, גרנולר, טופ גריין, פיקס ג'ל, פרו ג'ל

     

    אין המלצה לכאן או לכאן, שכן כל חומרי ההדברה יעילים באותה מידה בהשמדת נמלי האש. עם זאת, מדביר בדרך כלל בוחר להשתמש בפיתיונות הגרגריים בהדברה במשתלות ובשטחים חקלאיים, ואילו בפיתיונות הג'ל בבתים ובדירות.

     

    טיפול נמלי אש במשתלה

     

    האם עושים ריסוס נגד נמלים אדומות?

    את נמלי האש לא מרססים, שכן פעולה שכזו לא מסייעת להיפטר מהן ביעילות, וכמו כן פוגעת ביעילות פיתיונות ההדברה אם מנסים לעשות הדברה משולבת. אמנם ניתן להשמיד כך נמלים פועלות, אך הקן ימשיך לתפקד ולא תיפטרו כך מהמלכה שמפעילה אותו. עם זאת, מדבירים לעיתים בוחרים לרסס בכל זאת כעבור מספר ימים אחרי שהם מדבירים נמלים אדומות בבית, זאת על מנת למנוע אפשרות שיגיעו נמלים אחרות – בין שאלו נמלי אש חדשות מקהילה קרובה או נמלים רגילות.

    ישנה חשיבות גבוהה לכך לעיתים מכיוון שכאשר מדבירים בתים, לא נהוג להדביר שטחים נרחבים, אלא רק בתוך הבית ולכל היותר בחצר. עם זאת, קהילות אחרות של נמלים אדומות יכולות להימצא בסביבה, ומספיק שתגיע נמלה אדומה אחת לאזורכם כדי שתוכל לסמן לכל חברותיה להגיע להשתלט על הקן הפנוי.

     

    טיפול בנמלת האש הקטנה בגן ילדים

    ריסוס נגד נמלי אש – לא מומלץ במשתלות

    על אף הנאמר, כשמדבירים משתלה צריך להימנע לחלוטין מריסוס, וזאת על פי הנחיות המשרד להגנת הסביבה. הריסוס כאמור פוגע ביעילות הפיתיונות, ומכיוון שמיישמים את הפיתיונות על שטח נרחב, אין כל צורך לבצע ריסוס נגד נמלי אש. עוד יש לציין שמים פוגעים גם כן ביעילות הפיתיונות, ולכן אין להשקות את שטח ההדברה יומיים לפני ההדברה, ביום ההדברה וביום שאחרי ההדברה.

    אף על פי שלא עושים ריסוס נמלי אש במשתלות, יש לוודא כשבועיים לאחר ההדברה שהפיתיונות אכן עבדו. אם עדיין נמצאו נמלי אש, יפוזרו פיתיונות נוספים עד שמגיעים לחיסול מלא של נמלי האש. אל תזניחו את הבעיה הזו, שכן המשרד להגנת הסביבה לא מגלה סובלנות כלפי משתלות שלא מטפלות בנמלת האש הקטנה. ישנה אף אפשרות שתקבלו קנסות בגין אי טיפול בבעיה זו, שכן מדובר במפגע לפי פקודת בריאות העם.

     

      לקבלת הצעת מחיר וייעוץ בחינם חייגו: 055-970-5878 או השאירו פרטים

       

      האם יש נגד נמלי אש טיפול ביתי יעיל?

      לפי מיטב ידיעתנו יש 4 חומרים טבעיים וביתיים שדוחים את הנמלים האלה:

      פלפל קאיין – הנמלים לא ששות להתהלך על אבקת פלפל קאיין, וניתן אף ליצור תערובת שלה עם מים חמים ולרסס אותה ברחבי הבית כדי למנוע מהן לחדור אליו.

      לימון – תערובת של לימון ומים ביחס שווה יכולה גם היא למנוע חדירה של המזיקים האלה לבית.

      חומץ וסודה לשתייה – ערבבו חומץ, סודה לשתייה ומים ביחס שווה ורססו על האזורים שבהם יש תנועה רבה של הנמלים. ריחו של החומץ ידחה אותן.

      סבון כלים – הסבון יכול לפצוע את הנמלים ולפרק את שכבת השלד החיצונית שלהן, מה שגורם להן להתייבש. רססו אותן באופן ישיר בעזרת תרסיס שתכינו מסבון כלים ומים.

      חשוב לציין כי טיפול בנמלת האש בשיטות אלה לעולם לא יכול לספק פתרון יעיל לטווח ארוך או אפילו לטווח קצר, מאחר שהוא לא מחסל את הקן כולו. זאת ועוד, עליכם להיות עקביים ולרסס עם החומרים האלה כל מספר ימים כדי להמשיך לדחות את חדירת המזיקים לבית. אם אתם רוצים להיפטר מהמזיקים האלה באופן מלא, לא תוכלו להימנע מלהזמין מדביר מקצועי.

       

      איך למצוא קן של נמלים אדומות קטנות בבית?

      ספק שקן הנמלים יהיה בתוך הבית, ואם אכן יש לכם נמלים שכאלה בתוך הבית, הן ככל הנראה מגיעות מבחוץ. עליכם לבדוק את החצר ובעיקר אזורים עם דשא שחשופים לשמש לאורך רוב שעות היום. בדקו גם את שביל הגישה שמוביל לבית או הבטון של החניה, מכיוון שהנמלים נמשכות לאזורים חמימים והם נוטים להתחמם מאוד במהלך היום.

      אם יש לכם גינה שאתם מטפלים בה, סביר מאוד להניח שהקן של הנמלים יימצא בחלקי האדמה שעידרתם, מכיוון שהן מעדיפות קרקע לחה ומשוחררת. אם לא הצלחתם למצוא קן של נמלת האש האדומה הדברה מקצועית תסייע לחסל את כל הקהילה, כשאנחנו נוכל לאתר אותו ללא כל בעיה.

       

      קן של נמלי אש

      בדיקת נמלי אש חמאת בוטנים – איך עושים את זה?

      הבדיקה הנהוגה לניטור נמלי אש נעשית בעזרת מקלוני עץ שעליהם מרוחה חמאת בוטנים. את המקלות צריך לתקוע באזורים שבהם יש חשד להימצאות נמלי אש, ואם הן אכן מצויות שם, תוך שעה הן יגיעו לאכול את חמאת הבוטנים מהמקל. אם מזהים נמלים עם ראש בצבע חום-נחושת ובטן כהה, ובניעור קל רוב הנמלים נופלות מהמקל, מדובר בנמלי אש.

      אחרי בדיקת נמלי אש חמאת בוטנים יש לאסוף את נמלי האש שהתגלו בתוך כלי סגור ולשלוח לזיהוי למשרד להגנת הסביבה – לגב' תמר יגר, אגף מזיקים והדברה, רחוב כנפי נשרים 3, קומה 2, ת.ד 34033 ירושלים. במקביל יש להזמין שירותי הדברת נמלי אש בדחיפות, כדי לוודא שהבעיה תיפטר במהרה.

       

      הדברת נמלי אש מחיר מומלץ

      לרוב אין סיבה לשלם הרבה על הדברה נגד נמלי האש. למעשה, נמלים הן מבין המזיקים הקלים ביותר להדברה, אולם מאחר שמדובר בחרק פולש ותוקפני, יתכן שצריך יהיה להשקיע עוד קצת מאמצים כדי להיפטר ממנו באופן מלא.

      לכן מחיר ריסוס נמלת האש בחצר יכול לצאת 250 ₪ במקרים מסוימים, אולם במקרים אחרים הוא יכול להגיע גם ל-650 ₪. כך או כך, אתם מקבלים מאיתנו אחריות על ההדברה למשך תקופה של 6 חודשים. אם יגיעו נמלים נוספות לאורך תקופת זמן זו, נגיע גם אנחנו להדביר אותן שוב ובחינם!

       

      שאלות ותשובות על הדברת נמלי אש

      איך מזהים נמלת אש?

      לנמלת האש יש גוף בצבע אדום-חום, ובחלקו האחורי יש להן עוקץ. את הקינים שלהן יוצרות נמלי האש בדרך כלל בשטחים שטופי שמש והן בצורת כיפה.

      איך מדבירים נמלת אש?

      ההדברה נעשית עם פיתיונות גרגרים או פיתיונות ג'ל, בהתאם למקום שבו נמצאו נמלי האש. במשתלות ייעשה שימוש בפיתיונות גרגרים, ואילו בבתים ודירות מדבירים עם פיתיונות ג'ל.

      מה עושים נגד נמלי אש?

      ראשית צריך לבדוק האם אכן מדובר בנמלי אש, ואת זה עושים עם בדיקת מקל מרוח בחמאת בוטנים. שולחים את הנמלים שנמצאו למשרד להגנת הסביבה, בה בעת שמדבירים אותן בדחיפות.

      איך מטפלים בעקיצות של נמלי אש?

      יש למרוח חומר חיטוי על העקיצה וניתן למרוח גם משחה לשיכוך כאבים. אם אין לכם משחה שכזו, קרח יכול לעזור באופן זמני. אם פיתחתם תגובה אלרגית, עליכם לפנות לעזרה רפואית בדחיפות.

      המאמר נכתב על ידי ערן קיוותי

      מדביר מוסמך בעל רישיון שטח פתוח מספר 2093

      ערן קיוותי בעלים של חברת הדברה בטוחה חי ונושם את תחום ההדברה כבר למעלה מעשור, בעל רישיון הדברה מורחב למבנים ושטחים פתוחים, מבצע את כל סוגי ההדברות עם חומרים מאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה. מתן ייעוץ בתחום ההדברה לעסקים ומוסדות, שירות מכל הלב ומענה מקצועי לכל שאלה ללא התחייבות.

      מומחה להדברת כל סוגי המזיקים והמכרסמים

      אנחנו פה בשבילכם, השאירו פרטים ותגלו חוויית שירות אחרת

        whatsapp
        להצעת מחיר אטרקטיבית חייגו:
        📞 055-970-5878
        whatsapp
        call