איך יודעים שיש עכבר בבית?

איך יודעים שיש עכבר בבית?

עכברים יכולים להיות מתוקים כשהם מככבים על מסך הטלוויזיה שלנו, אבל בחיים האמיתיים נעשה הכל כדי להרחיק אותם מהבית. אז איך יודעים שיש עכבר בבית ומה בדיוק זה אומר?

 

 ✔️ איך תדעו אם יש לכם עכבר בבית, במשרד או במחסן?
✔️ ייעוץ חינמי עם מדביר מוסמך – ללא התחייבות
✔️ זיהוי בעזרת שליחת תמונות ל-WhatsApp
✔️ לחצו כאן ושלחו תמונה בווצאפ – מענה מיידי
לפרטים חייגו:

איך לזהות עכבר

איך עכבר נכנס לבית שלכם?

ברוב המקרים העכברים נכנסים לתוך הבית דרך חריצים וחורים שקיימים בקירות, ברצפות או ביסודות. את הפתחים האלה כלל הנראה לא תזהו עד שאכן ייכנסו מכרסמים לתוך ביתכם, כי קשה לדעת אילו מביניהם מהווים נקודת חדירה מבחוץ ואילו לא. עכברים יכולים לחדור גם דרך הדלתות, החלונות או הביוב, ואחרי שהם נכנסים לתוך הבית הם לא יצאו ממנו אלא אם כן ילכדו אותם.

אז אחרי שגיליתם מאיפה נכנסים עכברים לבית, אתם בטח מבינים שאחד הפתרונות נגד חדירתם הוא לסתום ולאטום חורים וחריצים. דאגו גם לסגור היטב כל דלת או חלון בבית, היפטרו משאריות מזון וצרו קשר עם מדביר מומלץ שיסייע לכם ללכוד את העכבר שחדר לבית. אנחנו נוכל גם לאתר את החריצים שדרכם העכברים חודרים לביתכם ולסתום אותם.

 

האם עכברים מטפסים על קירות?

לעכברים יש ציפורניים חדות וחזקות שבעזרתן הם יכולים לטפס על קירות מחוספסים ונקבוביים. מאחר שמדובר בעיקר בקירות חיצוניים, אין למכרסמים האלה שום בעיה לטפס עליהם וכך לחדור לבית אפילו דרך עליית הגג. הם מסוגלים גם לטפס על עצים ולהגיע לשם דרך ענפים שסמוכים לגג.

העכברים עם זאת לא יכולים לטפס על קירות חלקים ואנכיים לחלוטין, כמו קירות פנימיים שצבועים בצבע אקרילי, וגם לא על מתכות, פלסטיק או עצים מהוקצעים. הם בהחלט יכולים לטפס במעלה מדרגות שעשויות מחומרים מחוספסים ונקבוביים. לכן אם בחרתם להתקין בביתכם מדרגות שאינן מחליקות, למעשה סיפקתם גם לעכברים משטח שהם יכולים להיעזר בו כדי להגיע לקומה העליונה.

 

איך יודעים שיש עכבר בבית לפי הרגלי המחיה שלו?

עכברים הם אורחים לא רצויים בביתנו, אבל הסיבה להופעתם היא לא בהכרח בגלל שהשארתם את דלת המרפסת פתוחה או שלא שטפתם את הרצפה. עכברים, כמו כל המזיקים, מחפשים אחר תנאי חיים מתאימים כמו מים, מזון ומקום מסתור. ואם התנאים הללו מתקיימים אצלכם, לא יעבור זמן רב עד שתחשדו שיש לכם עכבר בבית.

 

סימנים להימצאות עכברים וחולדות בבית (במקרה הזה חולדה)

סימנים למכרסמים בבית

 

    לקבלת הצעת מחיר וייעוץ בחינם חייגו: 055-970-5878 או השאירו פרטים

     

    מה מסמל עכבר בבית?

    העכברים נמשכים בעיקר למקומות שבהם אפשר להסתתר מפניכם, אך הם עלולים להימצא גם במקומות גלויים כמו המטבח. הם יכולים לדחוק את גופם לתוך חורים ופתחים צרים במיוחד, לשרוד בתוך מערכת הביוב, לטפס ולקפוץ, להלך בקלות על כבלים תלויים ולהיעזר בכל גורם שיאפשר להם לחדור פנימה. אבל מה מסמל עכבר בבית?

    היכולת של העכבר לפלוש לתוך הבית מעידה על כשל במערכות הבית, כמו הגג, תעלת המיזוג או פתחי האוורור, בצנרת הבית, ברצפה או הקירות. לפיכך הדברת עכברים היא לא הפעולה היחידה שתצטרכו לבצע ועליכם להתחיל לבדוק גם את מערכות הבית השונות ולתקן ליקויים שהתגלו.

    סימני צואה ושתן של עכברים בעליית גג

    סימני צואה ושתן של עכברים בעליית גג

    למה באים עכברים לתוך הבית שלכם?

    יכול מאוד להיות שהבית שלכם מהווה מוקד משיכה לעכברים בעוד שהבתים של השכנים שלכם לא מושכים אותם בכלל. רבים מכם כנראה שואלים את עצמכם – "אם הבית שלי נקי, למה עכברים נמשכים דווקא אליו?" ואכן יתכן שאתם שומרים על בית מצוחצח ובכל זאת יש אצלכם מכרסמים. העובדה הפשוטה היא שקשה לדעת איפה בדיוק עכברים ישמחו להעביר את חייהם ואיפה לא, אך מה שבטוח זה שאם יש בו מקום מסתור, מים ו/או מזון, הם יעדיפו להגיע לשם.

    יכול להיות שהם מוצאים אצלכם רק שניים מהגורמים האלה, למשל הם מסתתרים במרתף ושם בתוך הקירות קיימת רטיבות. את מזונם הם ימצאו כבר ממקור אחר ואפילו בחוץ, אך הם ימשיכו לחזור למאורה שלהם בתוך הבית. הגורמים שמושכים את העכברים לא תמיד נמצאים בשליטתכם כי אתם לא מודעים אליהם, אך אחרי שמצאתם עכבר בתוך הבית, מומלץ לבדוק האם יש מזון, מים או מקום מסתור שמושך אותם.

     

    6 סימנים שיש עכברים בבית

    מכרסמים משאירים אחריהם סימנים להופעתם ובאמצעותם תוכלו לדעת לא רק האם יש או אין עכברים בבית, אלא האם מדובר במשפחת עכברים או עכבר בודד. אלו הסימנים לעכבר בבית:

    זמן הפעילות – אם נתקלתם בעכברים רק בלילה, סימן שקיימת כמות עכברים קטנה שאפשר לנטרל על ידי מלכודות ופיתיונות. אם פגשתם עכברים לאורך שעות היום, מדובר בכמות עכברים גדולה שנמצאת בבית ועליכם להזמין מדביר מקצועי בהקדם.

    גלליםגללי העכברים קטנים ומוארכים, דומים לגרגירי אורז. יציאות העכברים מתקיימות לאורך נתיבי ההליכה שלהם ממקום המחבוא עד למזון ולכן תמצאו אותם לאורך פנלים, מאחורי רהיטים ומוצרי חשמל כמו המקרר או התנור, סמוך לאריזות מזון, בתוך ארונות המזווה או המטבח, מתחת לכיור ועוד. אם הגללים כהים ולחים אלו גללים טריים. אם אלו גללים אפורים ומתפוררים במגע, הם גללים ישנים. אם הצואה שמצאתם גדולה ועבה יותר מגרגירי אורז, היא שייכת לחולדה.

    הליכה לאורך הקירות – העכברים הולכים לאורך הפנלים, שמהווים את נקודת החיבור של הקירות עם המרצפות. תוכלו להשתמש בפנס כדי להאיר על האזור הזה ולחפש עקבות, גללים או כתמי שתן. אפשר לפזר מעט טלק או קמח ולבדוק האם נוצרו עקבות טריות ביום שאחרי.

    סימני כרסום – עכברים כמו כל המכרסמים, חייבים לשחוק באופן קבוע את שיניהם הקדמיות ולכן הם מכרסמים מגוון רחב של דברים, מרגליים של רהיטים ועד כבלי חשמל ואריזות מזון. לרוב סימני הכרסום יהיו מלווים בצבע. ככל שהצבע בהיר יותר, כך הכרסום טרי יותר.

    התנהגות חיות המחמד – חתולים וכלבים הופכים לעירניים ודרוכים כשהם מריחים ריח של עכברים. אם אתם רואים את חיית המחמד שלכם מסתובבת באזור שלא אופייני לה בתוך הבית, נרגשת ומתוחה גם אחרי פריקת אנרגיה או "לא שקטה" בתנועותיה, מומלץ לבדוק עם פנס האם יש עכבר בבית. אם כמות העכברים היא גדולה, ייתכן שגם אתם תריחו ריח מוזר ובלתי נעים.

    קינון – העכברים הם יונקים, אבל יש להם הרגלי קינון מסוימים. הם מעדיפים לרפד את אזור המגורים שלהם בצמחים, חתיכות נייר, קרטונים או כל דבר שאפשר לגרוס עם השיניים ולסחוב למאורה. אם זיהיתם שאריות חומרים כאלו המרוכזות באותו מקום, ייתכן שמצאתם את הקן. פנו למדביר בהקדם האפשרי כדי למנוע התרבות בתוך הקן.

     

    סימני כרסום במטבח

    סימני כרסום של חולדה

    יש לי עכבר בבית מה עושים?

    לא קל להיפטר מעכבר באופן עצמאי, ואם אחד נכנס לביתכם הוא ממש לא יצא ממנו ברצון. בניגוד למה שראיתם בסרטים המצוירים, העכברים לא זקוקים לחור גדול בקיר כדי לחדור לתוכו, כשהם יכולים לעבור דרך חריצים שקטנים אפילו יותר מהזרת שלכם. כלל האצבע אומר שאם אתם יכולים להכניס עיפרון לחור, גם עכבר יכול לעבור בו.

    על כן הצעד הראשון שעליכם לבצע זה לבדוק את הפנים והחוץ של הבית שלכם ולחפש חורים קטנטנים שכאלה. בדקו מדרגות, את היסודות ופינות של קירות. אם מצאתם פתח פוטנציאלי אטמו אותו, ואפשר באופן זמני להשתמש בצמר פלדה עד שנגיע כדי לסלק את העכבר ולאטום את החריצים האלה בעצמנו. למה צמר פלדה? מכיוון שזה אחד החומרים היחידים בביתכם שהעכברים לא יכולים לכרסם, כלומר הם לא יוכלו לחצות אותו ולהיכנס לפתח או לצאת ממנו.

     

    מה עושים כשיש עכברים בבית שמשאירים גללים?

    כל עכבר מפיק בין חמישים למאה גללים ביום ולכן כמות של מאות גללים שייכת לא לעכבר בודד, אלא לאוכלוסייה שלמה. גללים אלו נגועים במחלות רבות וככל שהם נותרים במקום זמן רב יותר, כך עלולים להתפרק מהם חיידקים מסוכנים לבריאות האדם.

    אם מצאתם גללים של עכבר בעקבות אחד הסימנים שהזכרנו קודם, מומלץ לאוורר היטב את המקום ולהשרות את הגללים באקונומיקה או חומר חיטוי שמהלו קודם במים ולאחר מכן הזמינו לוכד עכברים שיפתור לכם את הבעיה. יש להמתין כחמש דקות ולאחר מכן לאסוף את הגללים לשקית ולזרוק לפח מחוץ לבית. השתמשו בכפפות ומסיכה. בסיום שטפו וייבשו היטב את המקום.

    מצאתם סימנים לעכבר בבית? הזמינו אותנו ונגיע אליכם במהירות, עם כל הפתרונות היעילים ביותר.

     

    סימני כניסה של חולדה או עכבר לבית – רשת חלון קרועה במקלחת

    חולדה שקרעה רשת חלון בבית

     

    עכבר בבית סכנות שכדאי לדעת ומה לעשות במקרה של נשיכה?

    אם גיליתים עכברים בבית, סביר להניח שברגע הזה אתם תוהים האם עכברים מסוכנים לבני אדם. התשובה המצערת היא בהחלט כן, ומכמה סיבות:

    מחלות: השתן, הצואה והרוק של העכברים מעבירים מחלות לבני-אדם, חלקן קשות. בין המחלות ניתן למנות את מחלת העכברת, צהבת, הנטאוירוס וטיפוס.

    מזון נגוע: במידה ואדם צורך מזון שננגס על-ידי עכבר, הוא עלול לסבול מסלמונלה.

    נשיכות: במקרה של נשיכה עלול להתפתח זיהום. מומלץ לפנות לטיפול רפואי הכולל חיסון טטנוס ובחלק מהמקרים נטילת אנטיביוטיקה.

    איזה עקבות יש לעכברים ומהם הסימנים שיש עכבר בבית?

    חושדים שיש לכם עכברים בבית? הסימנים הבאים יכולים לאושש את החשש:

    צואת עכברים: אם מצאתם גללים קטנים בצבע חום, אפור או שחור – יתכן שמדובר בצואת העכברים.

    עקבות רגליים: עכברים יכולים להשאיר עקבות קטנות במקומות שונים ברחבי הבית. עקבות של עכבר קטנות מסנטימטר אחד, עם 4 כריות רגליים לרגל אחורית, ו-3 כריות לרגל קדמית.

    סימני כרסום: עכברים מכרסמים באופן קבוע כדי לשייף את השיניים שלהם. סימני כרסום קטנים יכולים להעיד על מכת עכברים.

    קול של עכבר – איך מזהים רעש של עכברים

    בנוסף לסימנים שהזכרנו קודם, אפשר לזהות נוכחות של עכברים בבית באמצעות רעשים טיפוסיים. העכברים פעילים בשעות הלילה, ואלו הן השעות להיות קשובים. הרעשים כוללים תקתוקים בתקרה או בקירות, רעשי כרסום וציוצים אופייניים, ממש כמו אלה שאתם שומעים בסרטים.

     

    שאלות נפוצות ותשובות

    מה הסימנים לעכבר בבית?

    חפשו כתמים שומניים לאורך הפאנלים וגללים של עכברים במטבח ובעיקר מאחורי המקרר. יתכן שתשמעו גם רעשי כרסום במהלך שעות הלילה, בהם העכברים פעילים.

    איפה לחפש עכבר שמסתתר בבית?

    חפשו את העכבר עמוק בתוך הארונות, מתחת לכיור, מאחורי המקרר, בחריצים שבקירות ובכל מקום חשוך שאתם ממעטים להגיע אליו, כמו המרתף או עליית הגג.

    איך נשמע עכבר בתוך הבית?

    הצליל שהעכבר עושה הוא מעין צוויחות קטנות, שמשתנות בגובה ובתדירות שלהן, לדוגמה, עכבר נוטה לעשות רעשים חזקים יותר כשהוא מוצא מזון, ובתדירות גבוהה יותר כשהוא מזדווג.

    האם אורות דלוקים בבית ירחיקו עכברים?

    עכברים רגישים לאור ואינם רואים טוב באופן כללי, ומסיבה זו ועוד רבות אחרות, הם נוטים להיות פעילים בעיקר בלילה. אורות גבוהים או מהבהבים ורעשים חזקים ירתיעו עכברים.

    איך גורמים לעכבר לצאת ממקום המסתור שלו בבית?

    ריחות חזקים יכולים לגרום לעכבר לצאת ממקום המסתור שלו: מנטה, אמוניה, בצל, שום ואלכוהול – כולם יכולים לגרום לו לעזוב את המקום שבו הוא נמצא בחיפוש אחר מקום אחר עם ריח פחות חזק.

    אנחנו פה בשבילכם, השאירו פרטים ותגלו חוויית שירות אחרת

      whatsapp
      להצעת מחיר אטרקטיבית חייגו:
      📞 055-970-5878
      whatsapp
      call