הדברת פשפש המיטה

הדברת פשפש המיטה עם התחייבות ל-100% הצלחה!

בעבר היו קוראים להם "פקפקים", ויש כאלה שעדיין מכנים אותם כך, אולם שמם המדעי הוא Cimex lectularius. הם למעשה חרקים טפיליים, ועל אף שיש להם טורפים רבים, כמו עכבישים ופרוקי רגליים שונים, בתוך הבית אפשר להיפטר מהם לחלוטין רק בעזרת הדברה.

הדברת פשפש המיטה הינו שירות קריטי ומומלץ מאוד לאלו הסובלים מבעיית פשפשי המיטה בביתם. אנשים רוצים שביתם יהיה נעים ונוח למגורים, ולכן, ישקיעו רבות בסידורו ובניקיונו. חרקים ומזיקים שונים, כמו פשפש המיטה, אוהבים את חברת האדם בגלל שהם ניזונים מהדם שלו ומוצאים בפינות ביתו מקומות מחבוא ומקלט. שני העולמות הללו של בני האדם ושל המזיקים החרקים נפגשים, לעיתים, בתוך הבית ובסביבתו, הדברת פשפש המיטה היא אחת ההתמחויות העיקריות אצלנו ב"הדברה בטוחה". אל תבצעו את ההדברה ותשלמו אלפי שקלים, לפני שביצעתם בדיקה מקצועית מקיפה, יכול להיות שמדובר בפרעושים ולא בפשפשים.
קבלו מאיתנו בדיקה מקצועית ב-250 ש"ח בלבד ותוכלו לחסוך כסף וזמן.

 

✔️ הדברת פשפש המיטה מחיר החל מ-250 ₪ לבדיקה והדברה
✔️ אחריות ל-24 חודשים מלאים בכתב – האחריות הנרחבת בשוק!
✔️ אפשרות הגעה לניטור הפשפשים ב -250 ₪ בלבד
✔️ זמינות מיידית מעכשיו לעכשיו
✔️ שירות בפריסה ארצית רחבה – בכל יום ובכל שעה
✔️ מדביר מומחה להדברת פשפש מיטה מטעם המשרד להגנת הסביבה
✔️ שימוש בחומרים ובשיטות המתקדמות ביותר
✔️ 100% פתרון למכת פשפשי המיטה
✔️ ריסוס כללי נגד תיקנים ונמלים לבית  ב-מ-ת-נ-ה 

לייעוץ בחינם והצעת מחיר חייגו:
055-970-5878

הדברת פשפש המיטה

    לקבלת הצעת מחיר וייעוץ בחינם חייגו: 055-970-5878 או השאירו פרטים

    מה זה פשפש המיטה?

    פשפש המיטה הוא סוג של פשפש המחבב במיוחד רהיטים ומיטה של בני אדם, ומכאן שמו. פשפשי המיטה אמנם אינם מעבירים מחלות לאדם, אבל מהווים מטרד קשה ולא נעים להיתקל בהם. יש מיני חרקים שהטיפול בהם הינו פשוט, יחסית, וגורם להיעלמותם, לפחות לתקופה מסוימת. כאלו הם התיקנים (ג'וקים). לעומת זאת, יש חרקים כמו פשפשי מיטה שיש צורך לנקיטת אמצעים משולבים כדי לסלקם לצמיתות. הדברת פשפש המיטה הינה פעולה מורכבת יותר הדורשת מקצועיות ומיומנות רבה. למידע נוסף על הדברת פשפשים.

     

    ניתן למצוא אותם גם בסדקים של הקירות

    פשפש מיטה בסדקים של קירות

    פשפש המיטה הוא חרק ממשפחת הפשפשיים. הפשפשים נמנים על מיני חרקים שגלגול החיים שלהם כולל שלוש דרגות: ביצה, נימפה ובוגר. פשפשי המיטה הם חרק טפילי חיצוני שהפונדקאי שלו יהיה לרוב בעל דם חם. בקטגוריה זו נמנים בעלי חיים כגון תרנגולות, עכברים, כלבים, חתולים ויונקים נוספים ובכלל זה גם אנחנו בני האדם. הסכנות הטבעיות אליהן חשוף הפשפש הם בעיקר עכבישים ופרוקי רגליים אחרים שצדים אותו כטרף. כיום, משערים מדענים שמקור הפשפשים הוא עוד בימי קדם והוא מלווה את האנושות עוד מתקופת השהייה במערות. פשפשי עטלפים שחיים במערות בימינו הם זן פשפשים קרוב של פשפשי המיטה.

     

    תמונה – איך נראה פשפש המיטה דרגה 3

    איך נראה פשפש המיטה

    איך ולמה פשפש המיטה הגיע דווקא אליכם?

    פשפשי המיטה נפוצו בעולם החל מתקופת המערות ועד ימינו כשהם נעזרים, בנו בני האדם "ככלי תחבורה" ממקום למקום, מעיר לעיר, מדינה למדינה ואף יבשת ליבשת. ככל שתפוצת בני האדם על פני כדוה"א התגברה, כך נפוצו גם פשפשי המיטה. מתחילת המאה ה-20 ועד סופה כמעט, תפוצתו של פשפש המיטה בעולם נבלמה, בעיקר במדינות בהן נעשה שימוש ב- די.די.טי. אולם, החל משנות ה-90 חלה קפיצה דרמטית בתפוצת פשפשי המיטה במדינות צפון אפריקה, אירופה, אוסטרליה וגם בישראל. למעשה, בני האדם עצמם שנעים ממקום למקום ברכבים, אוניות ומטוסים, הם אלה שמגבירים את תפוצתו בין מדינות ויבשות כשהם נושאים אותו (כנוסע סמוי כמובן) בכליהם.

     

    איך פשפש המיטה הגיע אליכם

     

      לקבלת הצעת מחיר וייעוץ בחינם חייגו: 055-970-5878 או השאירו פרטים


      נשלים של פשפש מיטה בשקעים

      נשלים של פשפש מיטה

       

      הטיפול הוא גם בשקעים – זו הסיבה – נגיעות גבוהה מאוד

       

      איך נראה פשפש המיטה?

      גודלו של פשפש המיטה בעודו בשלב הנימפה נע בין מילימטר אחד לארבעה מילימטרים ובשלב זה צבעו חום-צהבהב. בבגרותו, מגיע הפשפש לאורך שנע בין חמישה מילימטרים לשישה מילימטרים ויש פשפשים שיגיעו אף לגודל של סנטימטר אחד כשהם מפוטמים בדם. צורתו של פשפש המיטה שטוחה ועגולה וצבעו אדום כהה. לאחר שהתמלא בדם צבעו נוטה יותר לשחור.

       

      דרגה צעירה של פשפש – צבעו שחור

       

      בתמונה – פשפש מיטה בדרגה בוגרת

      פשפש המיטה תמונה

      בתמונה – פשפש המיטה בבית

      פשפשי המיטה בבית

      ממה ניזונים פשפשי המיטה?

      הפשפשים (בדגש על פשפשי המיטה) ניזונים מדמם של בני אדם. הם עושים זאת ע"י נשיכה (שאנו מרגישים כעקיצה) של העור וניקובו ומציצת הדם דרכו. הם לרוב ניזונים בשעות הלילה המאוחרות, אך במידה והם רעבים הם יכולים להיזון גם בשעות היום, בעיקר במידה והתאורה חלשה. הם ניזונים במשך שלוש עד חמש דקות ואז עוזבים את הפונדקאי וחוזרים למקום המסתור שלהם. שם הם נשארים במשך מספר ימים לצורך עיכול הארוחה.

      פשפש בוגר לאחר "ארוחה"

      פשפש מיטה בוגר

      כיצד פשפש המיטה גורם לנזק?

      פשפש המיטה עוקץ ומחדיר רוק לפצע שהוא גורם. פעולה זו גורם לגרד ואדמומיות באזור הפגוע, מה שחולף לרוב לאחר מספר שעות או אפילו ימים. יש אנשים הרגישים לעקיצה זו מאד, ויש כאלו שפחות. הסכנה גדולה יותר עבור אנשים אלרגיות שונות. כאמור, פשפש המיטה הם חרקים קטנים שמועברים לבית ומשם למיטות באמצעות חפצים נגועים כמו: רהיטים, מזרונים, שטיחים, ספרים ועוד… הם נכנסים בין הסדקים בריהוט ובין קפלי המזרן ומטילים שם את ביציהם. הם פעילים בלילות ועוקצים את האנשים הישנים. התוצאה היא גירוד, נפיחות ואדמומיות.

      חשוב להדגיש: הפשפש אינו נחשב לחרק המעביר מחלות לבני האדם (בניגוד לדוגמא לעקיצות יתושים), אולם הוא אכן מהווה מטרד מציק.

      לכ-50% מבני האדם יש רגישות לעקיצות פשפש המיטה בדרגות משתנות, כך שמעבר לגרד החולף, הם עלולים לחוות תופעות שונות שעלולות לגרום להלם אנפילקטי שיכול להסתיים במוות.

      מסיבה זו ואחרות – אין להזניח מצב שבו קיים חשש למתקפת פשפשים, יש להזמין מדביר מוסמך ולהתייעץ ברופא במידה ואיתרתם ראיות להימצאות פשפשים.

       

      איך מתבצעת בדיקה לאיתור פשפש מיטה

      אלו הפעולות שנבצע כדי לאתר חרקי מיטה:

      • נבחין בנקודות שחורות על הסדין שלנו
      • נראה סימנים של דם קטנים על הסדין
      • נחווה גירודים בלתי פוסקים
      • נראה נקודות שחורות בחורים וסדקים בקיר
      • נראה נקודות שחורות בשקעי החשמל ובשקעים השונים בבית
      • נבחין בנקודות שחורות על בסיס המיטה, בפינות ובתחתית
      • נבחין בנקודות שחורות או ביצים לבנות בחריכי רהיטים
      • נבחין בביצים לבנות וזעירות בכל אחד מהמקומות אותם תיארנו מעל
      • נריח ריח לא טוב באזורים הנגועים

      בודקים את הכפלים של המזרן

      סימנים לפשפש המיטה

      פשפש המיטה הדברה משולבת – קיטור, ריסוס ושואב

      הדברת פשפשי מיטה נעשית על ידי מדביר מוסמך וכוללת פעילות משולבת שתחילתה היא בניטור שהמשמעות שלו היא בדיקת כל המיטה והחפצים הנוספים בחדר. הבדיקה כוללת: רהיטים, שטיחים, מגירות, ובאופן כללי, כל חפץ שנוגעים בו. על ידי מיפוי מקיף של כל החדר ניתן לדעת איפה מצוי הפשפש ואז ניתן להתחיל בסילוקו.

      השלב הבא הוא שאיבת אבק עם שואב אבק בעל עצמה שמסוגל לשאוב את כל הפשפשים ואת הביצים שלהם. לרוב, מדובר על שואב אבק תעשייתי ולא ביתי.

      לפני שמגיע מדביר פשפשי מיטה, יש מספר הכנות פשוטות למדי שיש לבצע על מנת שפעולת ההדברה תהיה אפקטיבית, תחסל לחלוטין את מכת פשפשי המיטה ותוכלו לחזור לישון בשקט, לילה שקט ונטול עקיצות.

      פשפש המיטה הדברה בקיטור עוצמתי – ראו איך זה מתבצע בפועל

      איך להכין את החדר להדברת פשפש מיטה:

      1. פינוי כלל הרהיטים שניתן להזיז ושטיפה יסודית של הרצפות.
      2. הכנסת כל הבגדים, המצעים והבדים למכונת הכביסה והפעלתה על טמפרטורה של 60 מעלות ( כביסה בטמפרטורה נמוכה יותר לא תהיה אפקטיבית ולא תהרוג את הפשפשים).
      3. במידה ויש ברשותכם בדים עדינים שאתם חוששים שיהרסו בכביסה של 60 מעלות, תוכלו לכבס אותם בטמפרטורה של 40 מעלות ואז להכניס לשקית אטומה שתיפתח רק לאחר סיום ההדברה.
      4. הסרת כלל הסדינים, המצעים וכלי המיטה מהמזרונים בחדרי השינה והשארתם חשופים לחלוטין.
      5. בשביל להבטיח הצלחה מלאה בחיסול הפשפשים, עליכם לזרוק לפח מזרונים קרועים או כאלה שיש בהם חורים.
      6. במידה ואתם מחזיקים ארגז מצעים מתחת או לצד המיטה – יש לרוקנו לחלוטין.
      7. יש לשטוף היטב בקערה עם מים חמים את כל צעצועי הפלסטיק.

       

      סרטון – ערן קיוותי מנכ"ל הדברה בטוחה מסביר איך להכין את החדר לפני טיפול בפשפשי מיטה


      בתמונה – הכנת חדר לפני ביצוע הדברה

      הכנת חדר להדברת פשפש מיטה

      איך להיפטר מפשפש המיטה מהר?

      כדי להיפטר מחרקי מיטה צריך להשקיע הרבה זמן ומאמץ, ולכן מומלץ להשאיר את העבודה הזו למדביר מומלץ. גם מאיתנו זה ידרוש זמן והשקעה, ולכן סביר להניח שנגיע אליכם למספר ביקורים כדי לבצע את העבודה במלואה. אף על פי כן, ככל הנראה נצטרך את העזרה שלכם ויהיו כמה פעולות שגם אתם תצטרכו לבצע, למשל כאלה שקשורות לכביסה. אז איך להיפטר מפשפש המיטה? לפניכם הפעולות שיש לעשות:

      1. יש לשטוף את המצעים והציפיות של המיטה במים רותחים ובטמפרטורה של מעל 60 מעלות.
      2. יש להעביר את כל הבגדים הנגועים בניקוי יבש.
      3. חפצים שאי אפשר לשטוף, יש לעטוף בפלסטיק שקוף ולהניח מחוץ לבית – עדיף אפילו במקום שבו הטמפרטורות יכולות להגיע למעל 45 מעלות בקיץ. מנגד, ניתן להקפיא אותם, אולם זה ייקח זמן רב יותר.
      4. צריך לרסס את כל הבית, למעט הרהיטים.
      5. יש להעביר קיטור על השטיחים, הרהיטים והמזרנים שבבית.
      6. יש לשאוב את כל הפריטים הנגועים והבית כולו כדי לאסוף את כל הביצים של פשפשי המיטה.
      7. חפצים קטנים שניתן לנקות באופן ידני, אפשר לנקות באמצעות אלכוהול, אך לא להסתמך על שיטה זו בלבד.
      8. יש לסדר ולנקות את הבית – ככל שיהיה בו פחות בלגן ולכלוך כך יהיו פחות מקומות לפשפשי המיטה להתרבות.

      אם אתם לא מחפשים רק איך להרוג פשפשי מיטה אלא גם כיצד להרחיק אותם, תשמחו לשמוע ששמנים אתריים כמו שמן עץ התה ושמן נים מסוגלים לעשות זאת. עם זאת שימו לב שהשמנים האלה עלולים להיות מסוכנים לציפורים, חתולים וכלבים קטנים, לכן אם יש לכם חיות מחמד בבית, ותרו על הניסיון להרחיק פשפשי מיטה עם שמנים. אם כן בחרתם להשתמש בהם, פשוט מרחו כמויות קטנות שלהם על העור על מנת לדחות פשפשי מיטה במהלך הלילה, או דללו אותם במים ורססו על המזרן.

       

      החומר איתנו אנו משתמשים כאשר יש נגיעות מאוד גבוהה

       

        לקבלת הצעת מחיר וייעוץ בחינם חייגו: 055-970-5878 או השאירו פרטים

         

        איך הורגים פשפשי מיטה

        כפי שאתם מבינים, הטיפול בפשפשי המיטה הוא לא פשוט כמו טיפולי הדברה נגד מזיקים אחרים. יש לבצע מספר רב של פעולות, ובהתאם לגודל הבית שלכם ורמת הנגיעות, סביר להניח שהמדביר יצטרך להגיע מספר פעמים על מנת לסיים את ההדברה באופן מלא. לכן חשוב שתדעו שנגד פשפש המיטה טיפול יכול להימשך מספר ימים, אך אל דאגה – בסופו של דבר ניפטר מכולם. צריך להיאזר בסבלנות ולהבין שמדובר באחד המזיקים הקשים ביותר שקיימים להדברה.

        טיפול יסודי באמצעות קיטור

        ריסוס פשפש המיטה והדברה באמצעות קיטור

        לאחר מכן מבצעים הדברת פשפש מיטה עם קיטור יבש והוא יעיל מאחר והוא מסוגל לקטול את הפשפשים על הביצים שלהם. השימוש בקיטור גובר מאוד בגלל התוצאות שהוא מביא, אם כי, יש לו חיסרון אחד. ההשפעה שלו הינה לטווח קצר יחסית. משום כך, מבצעים פעולה נוספת באמצעות ריסוס של חומרים כימיים שיביאו להשלמת קטילת הפשפש וסילוקו מהמיטה. מומלץ לשכור את שירותיו של מדביר פשפשי מיטה מוסמך ובעל רישיון שיש לו ניסיון קודם בהדברת פשפשי מיטה.
        כך מוודאים שההשקעה הכספית תניב פרי, ותפטור את בעלי הבית מהמטרד שגורם הפשפש.

         

        מה יש לעשות לאחר הדברת חרקי מיטה

        1. בעלי חיים צריכים לצאת מהבית למשך 3 שעות לאחר סיום ההדברה
        2. לאחר סיום ההדברה, אפשר לשטוף את הרצפה.
        3. לאחר סיום ההדברה אפשר לישון על הרצפה

         

        מה הסימנים לפשפש מיטה?

        את פשפשי מיטה קל להכניס הביתה אבל קשה להוציא. מדובר בחיות זעירות העלולות להוות מטרד אמיתי עקב הסימנים האדומים, הגירודים והנפיחות בעור, וכמובן הפגיעה באיכות החיים ובביטחון בחדר השינה. לכן, אם זיהיתם את הסימנים להימצאות פשפש מיטה בביתכם פנו במהירות לקבלת סיוע מקצועי מחברת הדברה בטוחה שתבצע עבורכם הדברת פשפשי מיטה בצורה מקצועית ויעילה.

        הנטייה הטבעית של פשפש המיטה היא לחיות במקומות חשוכים וחמים ושם הוא גם מעדיף להתרבות. העדיפות הגבוהה עבור פשפשי המיטה היא כמובן שיהיה "נשנוש של" בקרבת מקום, מקור דם זמין לצאצאים שבדרך. מבחינת פשפש המיטה – מיטת בני האדם היא מקום המגורים המושלם, וילה עם בריכה, חניה צמודה ולא פחות – שירות משלוחים בחיוג מהיר. הוא מספיק קטן בשביל להסתתר במיטה מבלי לבלוט או לעורר חשש, שם הוא מסתתר משלל האיומים העורבים לו בחוץ כמו עכבישים וחרקים טורפים אחרים (כמעט כל עולם החי גדול ממנו).

        בשעות הלילה הוא יכול לצאת באין מפריע, למצוץ את דם האדם שישן בה באין מפריע ולחזור לשגרת חייו. היתרון עבורו, בפעילות בשעות הלילה היא גם היכולת לאתר בקלות את הדם החם (בשעה שהטמפרטורה בחוץ נמוכה יותר). בניגוד לבעלי חיים רבים (כולל אותנו בני האדם), הפשפש מסוגל לשרוד תקופה ארוכה ללא מזון, תקופה זו יכולה לנוע בין שבועות אחדים (עבור פשפש צעיר) ועד לחודשים (עבור פשפש בוגר).

        במהלך חייה, מטילה נקבת הפשפש עד לשלוש מאות ביצים. לרוב, יבחרו הנקבות להטיל את ביציהם בחריצים של מסגרות המיטה, בחריצי הרצפה, קירות, רהיטים מרופדים ומקומות מסתור חשוכים וחמים אחרים בבית. כאשר הטמפרטורה יורדת ומזג האויר מתקרר, הביצים מצופות בחומר דביק שגורם להן להיתפס לעצם או למשטח עליו הוטלו. נקבת הפשפש לא תטיל את ביציה במקום שבו הטמפרטורה יורדת מתחת לעשר מעלות צלזיוס. לרוב, משך התקופה בין הטלת הביצים לבקיעתן נמשך בין שישה לשבעה עשר ימים, אולם כאשר הטמפרטורה נמוכה הן יכולות לבקוע גם אחרי עשרים ושמונה יום.

        פשפשי המיטה הצעירים (שבשלב זה נקראים נימפה) עוברים שינוי הדרגתי בן חמישה שלבים. בשלב הראשון, הגולם משיר את הזיפים הקטנים מגופו וזאת על פני חמש פעמים עד הגעתו לבגרות. כל תקופת הגולם תארך עד שישה שבועות. מחזור החיים של פשפש המיטה נע בין חודש וחצי (בטמפרטורות גבוהות יחסית) לבין ארבעה חודשים (בטמפרטורות נמוכות יותר של מתחת לשמונה עשרה מעלות).

         

        פשפש המיטה על רצפת עץ

        פשפש המיטה על רצפת עץ

         

        סרטון – איך לזהות פשפשי מיטה

        סימנים נוספים להימצאות פשפש – נשלים

        סימנים פשפש מיטה


        ביצי פשפש מיטה ונשלים

        ביצי פשפש מיטה

         

        פשפש המיטה עקיצות – איך ניתן לזהות?

        כאמור, הבעיה העיקרית עם פשפשים במיטה קשורה עקיצות שלהם, שאמנם לא נושאות מחלות אך עלולות להטריד מאוד. הסיבה נעוצה בהעברת הרוק של הפשפש בעת העקיצה, דבר הגורר תגובה מגרדת ואדמומית של העור, ובפרט כאשר קיימת רגישות ואלרגיה ספציפית. עוד חשוב לדעת שלמרות שמם הפשפשים נמצאים לא רק במיטות ובמזרנים אלא גם יכולים לשהות בתאי אחסון ולוחות שונים שבבית, שם הם נוטים להתקבץ בקבוצות.

        יצורים זעירים אלו שגודלם אינו עולה על מספר מילימטרים נראים כנקודה שחורה, ומעידים על הימצאותם כתמים קטנטנים של דם וצואה. על כל פנים, מאחר שהנקבות יכולות להמליט מאות ביצים בכל המלטה, פשפשי מיטה עלולים להתרבות במהירות עצומה.

        עקיצות פשפש המיטה בדרך כלל יופיעו במקבצים ובקו ישר לאורך העור – לרוב על הזרועות או הכתפיים, שכן אזורים אלו חשופים בדרך כלל כשאתם ישנים. הן נראות כמו כל עקיצה אחרת של חרק, למשל עקיצת יתוש או עקיצת פרעושים, אך אם אתם סובלים מאלרגיה אתם תחוו תסמינים חמורים יותר מאשר אצל אנשים שלא סובלים ממנה.

         

        עקיצת פשפש מיטה בלייב

        עקיצת פשפש

         

        עקיצה של פשפש בוגר

        פשפש מיטה עקיצה ביד

        עקיצות פשפשים טיפול

        העקיצות של פשפשי המיטה לא דורשות טיפול מיוחד, אך עלולות להזדהם אם תגרדו אותן, ובמקרה שכזה יש למרוח עליהן משחה אנטיספטית ולעיתים גם משחה אנטיביוטית, כמובן בהמלצת רופא בלבד. מי שסובל מאלרגיה יצטרך ליטול גם אנטיהיסטמינים, אך שוב נציין ונדגיש שנגד עקיצות פשפשים טיפול תרופתי ייעשה אך ורק לאחר התייעצות עם רופא.

         

        ככה נראית העקיצה של פשפש המיטה

        עקיצה של פשפש

        החשיבות של הדברה פשפש המיטה בבתי מלון

        הפשפשים האלה מגיעים לבתי מלון בעיקר דרך מזוודות של מטיילים שבאו להתארח בהם. אם הם מגיעים, לא רק שפשפשי מיטה יכולים להוציא למלון שלכם שם רע, אלא שהם גם יכולים להתרבות במהירות ולעבור מחדר לחדר עד שיציפו את כל בית המלון שלכם. לכן חשוב להדביר אותם מהר ברגע שבו אורחים מתלוננים עליהם. הדברת פשפשי מיטה בבית מלון יכולה להיות יקרה מאוד אם צריך להדביר מספר רב של חדרים, וככל שיש פחות חדרים נגועים, כך תצטרכו לשלם על השירות הזה פחות.

         

        איפה נמצאים פשפש מיטה?

        אף על פי ששמם מרמז על הימצאותם במיטות, זה לא המקום היחידי שבו שוהים ומתרבים פשפשי המיטה. כשאנחנו מגיעים להדביר אותם אנו מחפשים אותם בכל מקום אפשרי שבו הם יכולים להיות, ואלו הם המקומות הנפוצים שבהם אנחנו מוצאים פשפשי מיטה:

        איפה יש פשפש מיטה למה הוא מגיע לשם?
        הדברת פשפש המיטה במזרון מכיוון שאתם ישנים מדי לילה במשך מספר שעות על המזרון, פשפשי המיטה נמצאים שם על מנת לצרוך מכם את מזונם.
        פשפש מיטה בבסיס מיטה מעץ בדרך כלל לא תמצאו פשפשי מיטה בבסיסי מיטה ממתכת, וזאת מכיוון שהם מחפשים מקום חמים, והעץ הוא מושלם עבורם, אך מתכת לא.
        ספות ורהיטים עם ריפוד המקום השני הנפוץ ביותר למצוא בו פשפשי מיטה הוא ספות ורהיטים שעליהם אתם יושבים למשך שעות ארוכות.
        פשפשי מיטה במסגרות של תמונות מכיוון שקשה להבחין בפשפשי מיטה מאחורי תמונות, הם מעדיפים להתחבא שם, בעיקר בסביבת המיטה שלכם.
        שידות וארונות בחדר שינה הפשפשים מחפשים מקומות חשוכים להתחבא בהם, מה גם שסביר להניח שהבאתם אותם לביתכם דרך בגדיכם שמאוחסנים כעת בארון.
        נשלים של פשפשי מיטה בשקעים בקירות בדרך כלל הפשפשים יסתתרו בשקעים הקרובים ביותר למיטה, מכיוון שזה מקום המסתור הנגיש ביותר עבורם.
        סימנים של פשפש בתקרה פשפשי המיטה יתמקמו בכל מקום שיוכלו סביב מיטתכם, וזה כולל גם את הקירות ואפילו התקרה.
        מזוודות דרך הריפוד של המזוודות פשפשי המיטה עוברים ממקום למקום, והם ככל הנראה הגיעו לשם דרך הבגדים שלכם.

         

        סרטון של פשפשי מיטה בכפלים של מזוודה

         

        פשפש המיטה תרופות סבתא

        לכל בעיה יש פתרון ביתי שאפשר לנסות להשתמש בו, ואמנם זה לא תמיד עוזר באמת, אך בהחלט לא מזיק לנסות. ספציפית נגד חרקים במיטה אפשר לנסות כל מיני תרופות סבתא למיניהן, אך חשוב לציין שהן כולן מטפלות בבעיה ברמה שטחית בלבד ולא בשורש שלה. המשמעות של זה היא שלא באמת תצליחו להיפטר מפשפשי מיטה בעזרת תרופות סבתא בלבד, ולכן תמיד צריך להזמין הדברה, ולנסות את השיטות הביתיות רק לצורך הקלה רגעית. נגד פשפש המיטה תרופות סבתא כמו הבאות יכולות לעזור:

        חומץ – החומץ הורג פשפשי מיטה על ידי פגיעה במערכת העצבים שלהם, אך חשוב לציין שהוא לא עושה כל נזק לביצי הפשפשים. כל מה שצריך לעשות זה לסנן אותו עם מים בבקבוק תרסיס ולרסס על הפשפשים.

        אבקת סודה לשתייה – האבקה הזו היא למעשה נתרן ביקרבונט, ואפשר לשלב אותה עם מים בבקבוק תרסיס ולרסס אותה ישירות על פשפשים במיטה כדי להרוג אותם. ייקח זמן רב לתמיסה לעבוד, ואפשר פשוט לפזר אבקת סודה לשתייה ברחבי הבית, אך תצטרכו הרבה מאוד ממנה וכמובן שיהיה צורך לשאוב אותה בסופו של דבר.

        אלכוהול רפואי – האלכוהול מייבש את העור של פשפשי המיטה וגורם להם למות, ותוכלו פשוט למרוח אותו בעזרת צמר גפן על רהיטים נגועים. עם זאת, עליכם לוודא ראשית שהוא לא פוגע בריפוד.

        אבקת בורקס – יש לפזר אבקת בורקס בנדיבות על רהיטים או חריצים בקירות, או שתוכלו להוסיף אותה למכונת הכביסה כדי לחסל פשפשי מיטה בבגדים.

        שמנים אתריים – השמנים אמנם לא יהרגו את פשפשי המיטה, אך יוכלו להרחיק אותם. אנחנו ממליצים להשתמש בשמן נים, בו גם אנחנו משתמשים לצרכי הדברה אורגנית, אולם ניתן להשתמש בשלל שמנים אחרים, כמו לבנדר, מנטה, אקליפטוס או עץ התה. פשוט דללו כמה טיפות בבקבוק תרסיס עם מים ורססו על האזורים הנגועים.

         

        פשפש המיטה הדברה מחיר כולל אחריות על העבודה

        אז כבר ציינו שההדברה נגד פשפשי המיטה היא לא זולה, ולמעשה היא אחת העבודות היקרות ביותר שאנחנו מבצעים. כך או כך, אנחנו מציעים מחיר זול לעבודה בסדר גודל שכזה וביחס לחברות הדברה אחרות. הסיבה לכך שהמחיר אינו זול היא שנדרשת הרבה מאוד עבודה במספר שלבים כדי להיפטר מהפשפשים ב-100%, אולם אנו מתחייבים להצלחה, גם אם זה ייקח ימים שלמים של עבודה. העלות נעה בין 400-1,500 שקלים להדברה, כשלהדברת חדר המחיר הממוצע הוא 800 שקלים. שימו לב שבכל מקרה של הדברת פשפש המיטה מחיר כולל בתוכו גם אחריות מלאה על העבודה, כלומר אין צורך לשלם אקסטרה על ביקור נוסף.

         

        איך למנוע את הופעת פשפשי המיטה

        אחת השיטות להתמודדות עם פשפשי המיטה ולהימנע מהתענוג שבמפגש עימם, היא לנסות למנוע את הופעתם. כפי שאמרנו, פשפשי המיטה מועברים ממקום למקום לרוב על ידי מטענים, לפשפשי המיטה אין יכולת לנדוד עצמאית רחוק יותר מאשר בין בניין לבניין שזהו עבורם מסע של חיים שלמים. אם אתם חושדים שנחשפתם לפשפשי מיטה במקום הלינה שלכם בעת שהייה מחוץ לבית, תוכלו לנקוט במספר צעדי מנע:

        כשאתם מגיעים לבית מלון, עם הכניסה לחדר, בדקו היטב את המזרנים, הסירו את הסדינים בזהירות ובחנו את אזור ראש המיטה ולאחר מכן את צידי המיטה.
        אם הבחנתם בחרקים כלשהם – אלו כנראה פשפשי המיטה. אל תסתפקו בבדיקת המיטה בלבד, לדברי ה-OECD, פשפשי המיטה יכולים לחיות במרחק של עד שמונה מטרים ממקום השינה של בני האדם. כך, שכדאי לבדוק גם בספות, בכיסאות לאורך רוכסני הכריות – זכרו שיש להם גוף שטוח שמאפשר להם להשתחל למקומות צרים במיוחד, גם דרך רוכסנים, תפרים או כפתורים.

        אם בחדר שלכם יש שטיח מקיר אל קיר, בדקו היטב את החיבורים בפאנלים ובצמוד לקירות. עוד לפני שאתם פותחים את המזוודה ופורקים אותה, הקפידו לבדוק היטב את הארונות, המגירות והשידות שלצד המיטה. החדר חשוך מדי? השתמשו בפנס של הטלפון הסלולארי! דווקא בפינות החשוכות יותר – הסיכוי להימצאות פשפשים גובר.

        במידה ומצאתם עדויות להימצאות פשפשים – אל תהססו לדרוש לעבור חדר, ודאו שהחדר החלופי אינו נמצא ישירות מעל או מתחת החדר שלכם – הפשפשים יכולים לעבור בקלות מחדר לחדר. זכרו – מחקר אמריקני מצא, שפשפשי המיטה נפוצים היום יותר מאשר לפני חמש עשרה שנים ומעבר לכך, ידוע שמלונות ניו יורק דיווחו לרשויות על עלייה של 44 אחוזים בתפוצת פשפשי המיטה בחודש ינואר השנה ביחס לשנה שעברה. למעשה, גם במטוסים הנוחתים וממריאים מניו יורק מבצעים ריסוס פשפש מיטה בטרם נוסעים עולים ולאחר שהם יורדים מהמטוס.

        טיפ חשוב:  אתם מתכננים חופשה בחו"ל? בדקו את אתר "The Bed Bug Registery",  באתר מופיע מסד נתונים פתוח ובו רישום של כל המלונות בהם דווח על הימצאות פשפשים.

        חפשו האם גם המלון שאתם בחרתם מופיע ברשימת המלונות בהם דווח על הימצאות פשפשים עוד לפני שתזמינו מקום לינה.

        באופן כללי, עדיף להימנע מלהכניס לבית רהיטים מן הרחוב, אך במידה ובחרתם לעשות זאת (וגם אם קיבלתם פרטי ריהוט ממקור אחר) בדקו היטב שאין בו סימנים המעידים על הימצאות פשפשים: כתמי דם וצואה זעירים בצידו החשוך או המוסתר של הרהיט.

        לקבלת מידע נוסף אודות הדברת פשפשי מיטה ועל מזיקים נוספים שאנו מדבירים, פנו אלינו בהקדם!

        סרטונים מעבודות שביצענו

        סרטון איך מתבצעת בדיקת פשפש מיטה בחדר


        טיפול בפשפשי מיטה בדירות נופש Airbnb בתל אביב


        טיפול חדר בפתח תקווה

        שאלות ותשובות על הדברת פשפש המיטה:

        איך תהליך הדברת פשפש המיטה קורה בפועל?

        תחילה אני עושה שאיבה וקיטור ולאחר מכן מבצע את תהליך הדברת פשפש המיטה עם חומרי ההדברה הטובים ביותר (מבוססי פירתרואידים), לאחר 10 ימים אני מגיע לביקורת ובמידת הצורך מבצע את התהליך בשנית ופוטר אותך מבעיית פשפשי מיטה ב100% ונותן לך אחריות על ההדברה ל24 חודשים מלאים!

        האם צריך לפנות את כל הציוד מהבית בעת הדברת פשפשי מיטה?

        ברמת העקרון כן, מה שצריך להישאר בבית מבחינתי זה ריהוט וקירות, אבל כל מקרה לגופו, לכן לפני כל התהליך אני מגיע אליך לפגישת הערכה וייעוץ ונותן הצעת מחיר קונקרטית + מסביר לך איך להכין את הבית לקראת ביצוע ההדברה, עלות הפגישה הינה 250 ₪ כולל מעמ ובמידה והחלטת לבצע את פשפשי המיטה מחיר הפגישה יקוזז מעלות ההדברה.

        באיזה סוג חומר אתה משתמש בתהליך הדברת פשפש המיטה?

        אני משתמש בחומרי הדברה על בסיס פירתרואידים, שהם בעצם תרכובות אורגניות סינתטיות שדומות במבנה הכימי ובצורת הפעולה שלהן לפירתרין שמקורו בצמחי חרציות. הפירתרואידים הסינתטיים רעילים יותר לחרקים, ויציבים יותר בסביבה.

        כמה זמן לוקח כל תהליך הדברת פשפש המיטה?

        תלוי בגודל הדירה, לצורך העניין דירה בת 4 חדרים, זמן העבודה לערך יהיה בין 2.5 ל5 שעות.

        תוך כמה זמן אפשר להיכנס לדירה לאחר ההדברה?

        מבוגרים וילדים – לאחר 6 שעות
        בעלי חיים – לאחר 12 שעות

        מה הזמינות שלך להתחלת הדברת פשפש המיטה?

        זמינות מיידית, אנו עובדים בכל הארץ וניתן להזמין שירות בכל שעה ובכל יום.

        האם יש לך רישיון הדברה חוקי?

        בהחלט! אני בעל רישיון הדברה מקצועי מטעם המשרד להגנת הסביבה גם לשטח סגור וגם לשטח פתוח – ניתן לראות את צילום הרישיון ואת מספר הרישיון בתחתית העמוד וגם לבדוק באתר המשרד להגנת הסביבה למדבירים מורשים…

        האם אפשר לראות את פשפשי המיטה בעין?

        בוודאי, אני עובר איתך על כל האזורים הנגועים ומראה לך אותם.

        האם אצטרך לעבור ולנקות אחרי ההדברה?

        בגדול לא, אני לא משאיר אחרי לכלוך בעת הדברת פשפש המיטה, אבל תמיד מומלץ להעביר סמרטוט.

        איך אדע ב100% שאכן מדובר בפשפשי מיטה?

        בשביל זה אני מגיע אליך קודם כל לפגישה על מנת להעריך ולתת לך את המידע והמחיר הקונקרטיים.
        אפשר לצלם את האזורים הנגועים בפשפשי מיטה ולשלוח אליי תמונות בוואצפ על מנת שאוכל לקבל אינפורמציה יותר פרקטית.
        אפשר להתקשר אליי אני אשאל את השאלות ואנסה להעריך את המצב.
        חשוב לציין שאוכל להיות חד משמעי בנושא אך ורק אם אגיע לראות בעצמי

        האם יש עוד דברים שכדאי לי לדעת לפני הדברת פשפש המיטה?

        כן, בגדים שהיו בארון ולא נחשפו לפשפש המיטה, יש לכבס ב50 מעלות ומעלה ולאחסן בשקיות עד לסיום ההדברה, בגדים שנחשפו לפשפש המיטה יש לשים בשקיות ולשים את השקיות למשך כמה שעות בשמש כדי שהפשפשים ימותו מחום השמש ולאחר מכן גם לכבס ב50 מעלות ומעלה ולאחסן בשקיות עד לסיום ההדברה. חשוב לציין שאנסה ככל האפשר למנוע ממך לעבור את כל התהליך המייגע של הכביסות אבל תמיד מומלץ לקחת את זה בחשבון – ברוב המוחלט של המקרים אני מצליח.

        המאמר נכתב על ידי ערן קיוותי

        מדביר מוסמך בעל רישיון שטח פתוח מספר 2093

        ערן קיוותי בעלים של חברת הדברה בטוחה חי ונושם את תחום ההדברה כבר למעלה מעשור, בעל רישיון הדברה מורחב למבנים ושטחים פתוחים, מבצע את כל סוגי ההדברות עם חומרים מאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה. מתן ייעוץ בתחום ההדברה לעסקים ומוסדות, שירות מכל הלב ומענה מקצועי לכל שאלה ללא התחייבות.

        מומחה להדברת כל סוגי המזיקים והמכרסמים

        אנחנו פה בשבילכם, השאירו פרטים ותגלו חוויית שירות אחרת

          whatsapp
          להצעת מחיר אטרקטיבית חייגו:
          📞 055-970-5878
          whatsapp
          call