טרמיטים בארון מטבח

איך מזהים טרמיטים בארון מטבח ואיך נפטרים מהם ב-100%?

טרמיטים זה לא דבר שנעים לגלות בארונות המטבח או למעשה בכל מקום בבית. החרקים האלה עושים נזקים חמורים לעץ, וארונות המטבח שלכם ככל הנראה לא חסינים מפניהם. אם נראה לכם שהעץ נחלש או אם מצאתם בתוכו חרקים חיוורים וקטנטנים שנראים כמו נמלים, אתם בטח חושדים בטרמיטים, ואנחנו בחברת הדברה בטוחה נעזור לכם כעת להבין האם זה אכן המצב.

 

✔️ איך טרמיטים הגיעו לארונות במטבח?
✔️ כיצד נפטרים מהם מהר?
✔️ הזמינו טיפול נגד טרמיטים בארון המטבח דרכנו
✔️ מדביר מוסמך עם רישיון המשרד להגנת הסביבה
✔️ שירות בפריסה ארצית רחבה

 

לקבלת הצעת מחיר חייגו לטלפון:

טרמיטים בארון מטבח

5 סימנים לטרמיטים בארונות מטבח

אם ראיתם טרמיטים מטיילים בתוך הארונות, זיהיתם בהצלחה את הנגיעות וברור לכולם שצריך להזמין הדברת טרמיטים באופן דחוף כשעוד אפשר למנוע את הנזקים שהם יוצרים.

עם זאת, במידה ולא רואים טרמיטים חיים, תוכלו לחפש גם את הסימנים הבאים:

1. תעלות בוץ: הטרמיטים יוצרים תעלות בוץ במסלולי ההליכה שלהם מהקן אל מקור המזון. חפשו בוץ שעובר בקו רציף מהרצפה, הקירות, התקרה או המשקוף אל עבר הארונות.

2. כנפיים שנשרו: אם זו עונת מעוף הכלולות, הטרמיטים יתעופפו בתוך ביתכם, ואחרי הרבייה הכנפיים ינשרו. חפשו את הכנפיים בסביבת או בתוך הארונות.

3. צואת טרמיטים: הצואה שלהם נראית כמו נסורת, אותה תמצאו בקרבת או בתוך הארונות.

4. עץ רך וחלול: דפקו קלות על הארונות ונסו לשים לב האם יש אזורים שנשמעים חלולים.

5. עץ מעוות: הטרמיטים ממלאים את העץ בלחות, מה שגורם לארונות להתעוות לאורך הזמן.

 

למה טרמיטים הגיעו למטבח שלכם?

הטרמיטים נמשכים לתאית שקיימת בעץ, ואם ארונות המטבח שלכם עשויים מעץ או אפילו רק בעלי ציפוי עץ, הם יהיו פגיעים בפני המזיקים האלה.

אבל זו לא הסיבה היחידה שבגללה טרמיטים נמשכים דווקא למטבח שלכם, ויש עוד כמה גורמים שלמעשה הופכים אותו לאתר עלייה לרגל עבורם:

לחות: החרקים האלה נמשכים לא רק לעץ, אלא גם ללחות, ואם העץ שבארונות לח מאדי הבישולים שבמטבח או אם המטבח שלכם לא מאוורר, הוא עלול לקרוץ להם יותר.

נזילה: אם יש נזילה סמויה מאחורי קירות המטבח, זה ככל הנראה יהיה המקום העיקרי שאליו יגיעו הטרמיטים.

גיל ואיכות הארונות: ככל שהארונות ישנים ופחות איכותיים, כך הם יהיו פגיעים יותר לטרמיטים. הם למעשה חלשים יותר מארונות איכותיים וחדשים, מה שמקל על הטרמיטים לכרסם את העץ שלהם.

נזק קודם: יתכן שהיו אצלכם טרמיטים בעבר הרחוק וכבר הדברתם אותם, אך הנזק שיצרו נשאר, מה שעשה עבודה קלה לטרמיטים חדשים שהגיעו לביתכם.

 

איך להדביר טרמיטים בארון מטבח?

יש כמה טכניקות לחיסול הטרמיטים מבלי להזיק לעץ של הארונות, ולעיתים משתמשים בכמה מהן במקביל:

1. הגמעת חומר הדברה באדמה: מאחר שהטרמיטים מגיעים מהאדמה, ושם למעשה נמצא הקן שלהם יחד עם המלך והמלכה, הדברת האדמה היא הצעד הראשון והחשוב במניעת החרפת הבעיה ולמעשה בפתירתה באופן מוחלט.

2. פיתיונות רעילים: הטרמיטים בלאו הכי נמשכים לארונות, אז אפשר להציב בהם פיתיונות ג'ל רעילים שיגבירו את הסיכויים שהמלך והמלכה שבקן ימותו אם הפועלים יאכילו אותם בפיתיון.

3. הדברה בחום: ניתן לחמם את העץ לחום של 130 מעלות למשך שעה וחצי כדי לחסל את כל הטרמיטים שמצויים בו. זוהי לא שיטה שנפוצה בארץ, מאחר שהטרמיטים שבישראל חיים באדמה.

4. איוד: אם מדובר בנגיעות חמורה מאוד, לעיתים צריך לסגור את המטבח ולהדביר אותו בעזרת גז רעיל. זוהי שיטה יעילה מאוד, אך גם יקרה, ומשתמשים בה רק במקרים קיצוניים ונדירים.

 

כמה עולה הדברת טרמיטים בארון מטבח?

עלות ההדברה תהיה תלויה רבות באופן הפעולה שייבחר על ידי חברת הדברה שמתמחה בתחום, וגם בגודל המטבח. אך על אף שהטרמיטים נמצאו בארונות המטבח, ייתכן שהם מגיעים למקומות אחרים בבית שלכם, וגם אם נדביר רק את הארונות, יכול להיות שהמזיקים האלה פשוט ימצאו לאורך הזמן אזור חדש בבית שבו ימצאו את מזונם. בשיטה זו, שנעשית עם פיתיונות ג'ל רעילים, תשלמו החל מ-250 ₪. אם מנגד תרצו לוודא שהטרמיטים ייעלמו לחלוטין ולא יחזרו, מומלץ להשקיע בהדברה מתחת למטבח, שמצריכה קידוחים ברצפה ומחירה מתחיל ב-1,500 ₪. עליה אתם גם מקבלים אחריות.

 

שאלות נפוצות בנושא ותשובות עליהן

מה עושים אם יש טרמיטים בארונות של המטבח?

צרו קשר עם מדביר ודאגו שיגיע אליכם כמה שיותר מהר לצורך הדברה. לא ניתן לפתור את הבעיה הזו בשום דרך אחרת, וככל שדוחים את ההדברה כך הנזקים מצטברים.

האם הדברת הטרמיטים במטבח תפתור את הבעיה לתמיד?

זה תלוי בסוג ההדברה שנעשתה. הדברה זולה עם פיתיונות ג'ל יכולה בהחלט לסייע לחסל את הקן כולו, אך זה לא תמיד עובד. הדברה מתחת למטבח לעומת זאת חוסמת את הגישה שלהם לביתכם.

איך נפטרים לבד מטרמיטים בארונות המטבח?

בניגוד לחרקים אחרים, אין שום שיטות ביתיות או טבעיות שמסייעות להרחיק ולהרוג טרמיטים. הדרך היחידה להיפטר מהם היא בעזרת מדביר מוסמך.

איך למנוע מטרמיטים להגיע לארונות המטבח?

טפלו בבעיות רטיבות ולחות במטבח שלכם, וודאו שאין נזילה סמויה מאחורי הקירות. יתכן שיעזור לכם גם למרוח על העץ של הארונות צבע שדוחה טרמיטים, או מנגד להזמין הדברה תקופתית.

המאמר נכתב על ידי ערן קיוותי

מדביר מוסמך בעל רישיון שטח פתוח מספר 2093

ערן קיוותי בעלים של חברת הדברה בטוחה חי ונושם את תחום ההדברה כבר למעלה מעשור, בעל רישיון הדברה מורחב למבנים ושטחים פתוחים, מבצע את כל סוגי ההדברות עם חומרים מאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה. מתן ייעוץ בתחום ההדברה לעסקים ומוסדות, שירות מכל הלב ומענה מקצועי לכל שאלה ללא התחייבות.

מומחה להדברת כל סוגי המזיקים והמכרסמים

אנחנו פה בשבילכם, השאירו פרטים ותגלו חוויית שירות אחרת

    whatsapp
    להצעת מחיר אטרקטיבית חייגו:
    📞 055-970-5878
    whatsapp
    call