איך נראים טרמיטים

איך נראים טרמיטים – מדריך לזיהוי החרקים שהורסים לכם את הבית

מצאתם שיירה של חרקים קטנטנים שנראים כמו נמלים ויוצאים מהקירות או מהמשקופים? אתם לא מדמיינים – סביר להניח שיש לכם טרמיטים. זה לא כזה נדיר בארץ, אך אל תדאגו, כי אפשר לטפל בבעיה ולפתור אותה ביעילות.

אנחנו בחברת הדברה בטוחה רוצים לעזור לכם לדעת איך נראים טרמיטים, לכן הכנו לכם את המדריך הבא, שיכיר לכם את הטרמיטים לעומק ויעזור לכם בזיהוי. אם אתם זקוקים לעזרה נוספת, תמיד תוכלו לשלוח לנו תמונה של החרקים או של הנזקים שעשו דרך הוואטסאפ, ואנחנו נחזור אליכם עם תשובה מהירה – בחינם!

 

✔️ רוצים להבין ב-100% איך נראים טרמיטים?
✔️ דברו איתנו בווצאפ – מומחה לטרמיטים
✔️ מדביר מוסמך עם רישיון המשרד להגנת הסביבה
✔️ מענה מקצועי בזמינות גבוהה

 

לקבלת הצעת מחיר משתלמת חייגו:

איך נראים טרמיטים

4 מאפיינים של טרמיט שייחודיים לו

לטרמיטים יש מספר מאפיינים שהופכים אותם למה שהם:

1. חרק חברתי: כמו נמלים, גם הטרמיטים חיים בקנים גדולים ומחולקים למעמדות/תפקידים (עובדים, חיילים, מלכה ומלך שאחראיים לרבייה).

2. יכולות עיכול: אין הרבה חרקים שיכולים לפרק תאית – החלק העיקרי בקירות תאי הצמחים. הם עושים זאת בעזרת מיקרואורגניזמים סימביוטיים שחיים בדרכי העיכול שלהם.

3. מקומות מחייה: הטרמיטים בישראל לא חיים רק בעץ, אלא בעיקר באדמה. על כן, הדברת טרמיטים בישראל היא שונה לפעמים מהטיפולים שמבצעים בחו"ל נגד טרמיטים מסוגים אחרים שאינם נפוצים בארץ שלנו.

4. רבייה: החרקים האלה יכולים להתרבות בעזרת מלך ומלכה, אולם גם אם המלך או המלכה מתו, טרמיטים עובדים אחרים יתפתחו למלך ומלכה חדשים.

 

טרמיטים

איך נראה טרמיט בוגר?

ממש לא בעיה להבדיל בין טרמיטים לבין חרקים אחרים, ואולי תתבלבלו בינם לבין נמלים, אך בעזרת הסימנים הבאים תוכלו להיות בטוחים אם מה שיש מולכם זה אכן טרמיט או לא:

על מה להסתכל מה תראו על הטרמיט
צבע הגוף צבע בהיר וחיוור – לבן או מעט בז'
צורת הגוף אליפסה מוארכת – אין להם צוואר, אך אפשר לראות הבדל בין חלקי הראש, החזה והבטן.
גודל הגוף הגודל משתנה בהתאם לתפקיד של הטרמיט, ונע בין כמה מילימטרים לכמה סנטימטרים.
מחושים ישרים, נראים כאילו בנויים מחרוזים, וקצרים יותר מאורך גופו של הטרמיט.
לסתות ללעיסה לטרמיטים יש לסתות בולטות וחזקות שעוזרות להם לפרק את העץ.
רגליים 6 רגליים קצרות יחסית, לרוב בצבע בהיר.
כנפיים (לא תמיד) במהלך מעוף הכלולות לטרמיטים יהיו כנפיים שקופות שארוכות יותר מגופם.

 

ככה נראה טרמיט בוגר

איך נראה טרמיט

מה גודל של טרמיט מלך או מלכה?

למלך ומלכת הטרמיטים יש כמובן מראה מעט שונה מזה של שאר הפועלים והחיילים:

המלכה: היא למעשה הטרמיט הגדול ביותר בכל הקן, כשגודלה יכול להגיע לכמה סנטימטרים. גופה רחב ויש לה בטן גדולה שמיועדת לפתח ביצים. היא אחראית על הטלת כל הביצים של הקן, וביכולתה להטיל אלפי ביצים מדי יום.

המלך: לרוב קטן יותר מהמלכה, אך עדיין גדול יותר מהפועלים והחיילים. גופו מוארך, אולם מגיע רק לגודל של מספר מילימטרים ולעיתים רחוקות סנטימטר וקצת. מיד אחרי הקמת קן חדש עם מלכה, המלך אחראי גם לגידול וניקוי הזחלים, זאת עד שיהיו פועלים שיוכלו לעשות זאת במקומו.

שניהם גדולים יותר משאר הטרמיטים מכיוון שהם מייצרים כמות גדולה של ביצים וזרע, מה שמצריך מהם הרבה אנרגיה. על כן הם אוכלים יותר מהטרמיטים האחרים ומגיעים לממדים גדולים יותר.

 

האם אפשר לזהות זחל של טרמיט?

קשה ואף בלתי אפשרי לזהות זחלים של טרמיטים בבית. הם קטנים מאוד וזהים לזחלים של חרקים אחרים, והם תמיד ישהו עמוק מתחת לאדמה – אתם לא תראו אותם בתוך הבית. רק כשהם גדלים והופכים לטרמיטים בוגרים, הם מקבלים תפקיד והופכים לפועלים או לחיילים. את שני אלה תוכלו לראות בבית, מכיוון שהם עולים מהאדמה, אך הזחלים נשארים שם עד שיוכלו לקבל תפקיד.

 

ככה נראים זחלים של טרמיטים במחסן

איך נראים זחלי טרמיטים

המאמר נכתב על ידי ערן קיוותי

מדביר מוסמך בעל רישיון שטח פתוח מספר 2093

ערן קיוותי בעלים של חברת הדברה בטוחה חי ונושם את תחום ההדברה כבר למעלה מעשור, בעל רישיון הדברה מורחב למבנים ושטחים פתוחים, מבצע את כל סוגי ההדברות עם חומרים מאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה. מתן ייעוץ בתחום ההדברה לעסקים ומוסדות, שירות מכל הלב ומענה מקצועי לכל שאלה ללא התחייבות.

מומחה להדברת כל סוגי המזיקים והמכרסמים

אנחנו פה בשבילכם, השאירו פרטים ותגלו חוויית שירות אחרת

    whatsapp
    להצעת מחיר אטרקטיבית חייגו:
    📞 055-970-5878
    whatsapp
    call