חרקים קטנים על הקירות

נעזור לכם לזהות חרקים קטנים על הקירות – בחינם!

מצאתם חרקים קטנים על הקירות בבית ואתם לא יודעים האם הם מסוכנים או לא? בדיוק בשביל זה הבאנו בפניכם כאן את כל המידע שיעזור לכם להבדיל בין חרקים קטנים מסוגים שונים לפי מאפיינים עיקריים.

חרקים מגיעים בגדלים שונים, וחלקם אפילו גדולים יותר ממה שהייתם משערים שאפשרי, אך בו זמנית יש גם חרקים זעירים וקטנטנים שייתכן שאפילו שלא תצליחו לראות ללא זכוכית מגדלת. אם מצאתם חרק קטנטן שאתם לא מצליחים לזהות בו שום פרט חוץ מהצבע שלו או יכולת שבבעלותו, כמו תעופה או קפיצה, תוכלו להיעזר בנו – חברת הדברה בטוחה – לזיהוי והדברה במידת הצורך. שלחו לנו תמונה בוואטסאפ של חרקים קטנים על הקירות שמצאתם בביתכם, ואנחנו נעזור לכם להבין באיזה חרק מדובר והאם בכלל צריך להדביר אותו. נוכל להדריך אתכם בטלפון בנוגע לפעולות שעליכם לבצע, ואם תרצו נוכל להיות אצלכם תוך פחות משעה לצורך ביצוע ההדברה.

 

הדברת מעופפים שחורים קטנים בבית או בעסק 
החל מ-250 ₪
מדביר מוסמך עם רישיון המשרד להגנת הסביבה
ביצוע ריסוס ללא ריח נגד חרקים
שימוש בחומרים מאושרים ע"י המשרד להגנת הסביבה
שירות בפריסה ארצית

לייעוץ בחינם חייגו לטלפון:
055-970-5878

חרקים קטנים על הקירות

חרקים קטנים קופצים – פרעושים

את הפרעושים (Siphonaptera) תמצאו לרוב מחוץ לבית, בחלקות דשא או אדמה, אך כשהם חודרים לבית בזכות חיית המחמד או סוליות הנעליים שלכם, תתחילו למצוא אותם גם שם. אם אכן יש לכם חיית מחמד, סביר להניח שרוב הפרעושים יהיו עליה, ואתם תראו סימנים אחרים שמעידים על הימצאותם, כמו למשל לכלוך שחור קטן באזורים שבהם חיית המחמד נוהגת לרבוץ. כשאכן תמצאו פרעוש, תוכלו לדעת בוודאות שמדובר בו אם תראו אותו קופץ. ביכולתו לקפוץ לגובה של עד 30 ס"מ, שזה פי 250 מאורך הגוף שלו.

 

    לקבלת הצעת מחיר וייעוץ בחינם חייגו: 055-970-5878 או השאירו פרטים

     

    חרקים קטנים מעופפים שחורים או חומים – סוגי זבובים שונים

    יש מינים רבים ושונים של זבובים, חלקם גדולים יותר וחלקם ממש קטנטנים. אלו יכולים להיות למשל זבובי פירות, יבחושים, זבובי פירדיה או יתושעשים. כל אחד מהיצורים האלה מופיע במקומות שונים, חלקם בבתים וחלקם במטעים. את כולם ניתן ורצוי להדביר, מכיוון שאם לא תעשו זאת, הזבובים יתרבו ואתם תתחילו להבחין בהופעתן של רימות באזורים שונים שבהם קיים זבל אורגני. גם אם לא תראו את הרימות האלה, סביר להניח שהזבובים יתרבו במקומות נסתרים, כמו למשל בתוך הביוב.

     

    חרקים קטנים נפוצים על הקירות

    חרקים קטנים שחורים – פשפש המיטה

    פשפשי המיטה (Cimex lectularius) הם טפילים שניזונים מדם, והם נמנים מבין המזיקים הקשים ביותר שיש להדברה. הם יכולים להסתתר כמעט בכל מקום ברחבי חדר השינה, כולל מזרונים, מתגי אור, קצוות של שטיחים, טפטים מתקלפים ומסגרות של תמונות. צורת גופם היא אליפטית וגודלם נע בין 3-5 מ"מ, אך יתכן שתמצאו עוד חרקים קטנים מאוד בבית בצבע חום-צהבהב, לבן או שקוף, ואלו הן למעשה הנימפות, שגודלן נע בין 1-4 מ"מ והן נמצאות שלב אחד לפני שהן מתפתחות לפשפשים בוגרים. שימו לב שכאשר פשפש המיטה ניזון מדמכם ורווי לחלוטין, גודלו יכול להגיע אפילו ל-1 ס"מ, והוא יהיה שחור יותר ככל שיתמלא יותר בדם.

     

    חרקים קטנים חומים – תיקן גרמני

    התיקן הגרמני (Blattella germanica) קטן יותר מאשר האמריקאי, כשאורכו מגיע עד למקסימום של 2 ס"מ. תמצאו אותו בעיקר במטבחים תעשייתיים, אך גם בבית במכשירים כמו תמי 4 למשל. התיקן הזה נמשך בעיקר לתירס, ולכן מטפלים בו עם פיתיונות עמילן תירס מורעל. הבעיה היא שהתיקן הגרמני מתרבה במהירות גדולה מאוד, ולכן ייתכן שיידרש טיפול נוסף אם ההדברה הראשונית לא עזרה לעצור את הנגיעות. אם מצאתם חרקים קטנים במזווה שנראים לכם כמו ג'וקים קטנטנים, סביר מאוד להניח שמדובר בתיקן הגרמני, אולם ביכולתו להסתתר גם מתחת לכיור המטבח, בתוך המדיח או התנור ומאחורי המקרר.

     

    חרקים קטנים אדומים – נמלת האש הקטנה

    נמלי אש קטנות (Wasmannia auropunctata) ידועות גם בשם "נמלי חשמל", והן מין פולש שמסוגל להתרבות ולהתפשט למקומות חדשים במהירות ובקלות יחסית. הנמלים הפועלות הן בעלות צבע אדום-כתום וגודל של 1-1.5 מ"מ, והמלכות גדולות יותר ומגיעות לגודל של חצי ס"מ, כשהן גם מעט כהות יותר. שלא כמו אצל נמלים אחרים, בקן של נמלת האש הקטנה יכולות להיות יותר מלכות מאשר רק אחת. משנה לשנה מתגלות נמלי אש באזורים שונים בארץ שבהם לא נצפו בעבר, למשל בשנת 015 הן הגיעו לירושלים וב-2020 הן הגיעו למספר קיבוצים בנגב הצפוני. העקיצות שלהן כואבות ומשאירות צריבה נקודתית, ויש אנשים שאלרגיים אליהן.

     

    חרקים קטנים שקופים יש דבר כזה?

    לחרקים בדרך כלל יש שלד חיצוני קשיח, אך לעיתים הם בעלי שלד שקוף כמעט לחלוטין, וכשזה המצב הם גם קטנטנים יותר מבדרך כלל.

    יש כמה חרקים שיכולים להיראות שקופים, ואם מצאתם כאלה בביתכם, אלו הם ככל הנראה:

    1. כנימות – יש זנים של כנימות שהן כמעט שקופות, והן חיות באופן בלעדי על צמחים, כך שיתכן שהן מגיעות מהאדניות שבביתכם.

    2. כיני יונים – מאחר שהן קטנטנות מאוד הן יכולות להיראות כמו מעין עכבישים שקופים. קרציוני יונים מגיעות אחרי שגוזלים עזבו קן יונים שהיה בסביבת ביתכם, כשהן למעשה מחפשות מקור מזון אחר ועלולות לעקוץ אתכם.

    3. נשלי נימפות – נימפה זה שלב צעיר בגלגולם של חרקים רבים. הנימפות משילות את שכבת השלד החיצונית שלהן לאורך הזמן ומספר פעמים, כך שתוכלו למעשה למצוא את הנשלים השקופים ולחשוב שמדובר בחרקים מתים.

     

    חרקים קטנים שקופים – פסוקאים

    הפסוקאים (Psocoptera), שנקראים גם "פסיקונאים", הם חרקים קטנים בגודל של 1-10 מ"מ והם יחסית פרימיטיביים. הם נראים כמו נימפות של פשפשי מיטה והם שקופים, אך עלולים להיות גם לבנים, אפורים או חומים. הם מתרבים בתנאי לחות ועלולים להציף את הבית בכמותם, כשהם ניזונים מעובש או מדבק עמילני שכורכים איתו ספרים – לכן הם נקראים גם "כיני ספרים". הם גם ניזונים מדבק של טפטים לקירות וניתן למצוא אותם על רהיטים ובתוך מסילות של חלונות.

     

    חרקים קטנים במטבח ובאריזות מזון – חרקי מזון

    בכל מקום שבו יש מזון עלולים להיות מזיקים, ורובם הם עשים, חדקוניות או חיפושיות קטנות. חרקים קטנים מעופפים במטבח הם אמנם לא מסוכנים, אך לא תרצו לאכול מזון שמכיל אותם, ותמצאו אותם בעיקר בקמח, דגנים, אורז, שעועית, פירות יבשים, אגוזים ותבלינים. אם מזג האוויר חם ואתם מוצאים חרק אחד או שניים כאלה בחדרים אחרים בבית, זה לאו דווקא סיבה לדאגה. אך אם אתם מוצאים חרקים קטנים בארונות מטבח, על השיש בסביבתם או על החלון, זה סימן לנגיעות שיש לטפל בה.

     

    חרקים קטנים על הקירות במטבח ללא כנפיים

    חרקים שמתהלכים על קירות המטבח יכולים להיות סיבה לדאגה, והם אכן צריכים להדליק אצלכם נורה אדומה, כי סביר להניח שהם נמצאים גם במקומות אחרים.

    המטבח שלכם משמש עבורם כמקום למציאת מזון ומים, ואלו הם המקומות הנוספים שבהם כדאי לכם לחפש אותם:

    חרקים שמתהלכים על קירות המטבח איפה עוד כדאי לחפש אותם
    נמלים
    יכולות להופיע נמלים בודדות או שיירה ארוכה של נמלים
    אם יש שיירה היא תוכל להוביל אתכם לקן. בדרך כלל הנמלים מגיעות מתוך חריץ שנמצא בקירות המטבח.
    תיקן גרמני
    הג׳וק הקטנטן הזה נמצא במטבחים מכיוון ששם יש לו מקומות רבים להתחבא בהם.
    חפשו מתחת למקרר, מאחורי התנור ואפילו בתוך בר המים.
    חרקי מזון
    לעיתים ניתן לראות אותם מחוץ לארונות המטבח, אולם הם תמיד מעידים על כך שיש רבים מהם בתוך הארונות.
    חפשו אריזות מזון נגועות – בעיקר קמח, אורז, דגנים ומזון יבש דומה.

     

    חרקים קטנים על הקירות במקלחת מגיעים לרוב מהצנרת

    חדר השירותים והמקלחת יכול להיות סביבה אידיאלית להתרבותם של חרקים מסוגים שונים. השילוב של חום, לחות וזבל אורגני שאפשר למצוא בצנרת מספק להם את כל מה שהם זקוקים לו, ובדרך כלל הם חיים בכמויות גדולות בתוך הצנרת ויוצאים משם אל חדר האמבטיה.

    הנפוצים ביותר שבהם הם:

    √ יתוש עש – זהו למעשה זבוב ולא יתוש כפי ששמו מרמז, והוא ניזון מזבל אורגני שנותר בצנרת שלכם ונמשך בעיקר לחדרי שירותים.

    √ דג הכסף – חרק קטן ללא כנפיים שמשגשג בסביבה חמימה ולחה, כמו חדר השירותים. בדרך כלל תראו אותו בלילה, כשהחדר חשוך, מכיוון שהוא נרתע מאור.

    √ קפזנב – החרקים האלה בדרך כלל נמצאים מחוץ לבית, אך לעיתים אפשר למצוא אותם בצנרת, מאחר שהם אוהבים סביבה לחה. כשהוא מופיע בתוך הבית, זה לרוב בכמויות גדולות.

     

    חרקים קטנים בשירותים או במרתף – קפזנבאים

    הקפזנבאים (Collembola), שידועים גם בשם "קפיץ-זנבאים", מצויים בדרך כלל באזורים שבהם יש פסולת של ירק, אך ניתן למצוא אותם גם בחדרים לחים, כמו חדר השירותים וחדר המרתף. היצורים האלה הם לרוב באורך של למטה מ-6 מ"מ, אולם הם יכולים להיות אף קטנים מזה, מאחר שביכולתם לכווץ את גופם ב-30% מגודלו לאחר שהם משלים את עורם. הם עושים זאת כשמזג האוויר הופך לחם, מאחר שהחום מגביר את קצב חילוף החומרים שלהם, מה שמצריך מהם יותר אנרגיה כדי להפעיל את הגוף.

     

    חרקים שחורים קטנים מעופפים שיכולים לצוץ בבית

    לא נדיר שבבית צצים חרקים קטנטנים מעופפים, במיוחד בתקופת הקיץ, אך לא רק. הם יכולים להיות מטרד לא קטן, ולעיתים מסמלים על כך שעליכם להזמין מדביר, אך הם עלולים גם לסמל על בעיות אחרות שאתם לא מטפלים בהן, כמו למשל אזורים לחים על הקירות שמעידים על בעיות איטום או אינסטלציה.

    בין החרקים הנפוצים האלה ניתן למנות את הבאים:

    חרקים שחורים קטנטנים מעופפים מאפיינים עיקריים איפה הם מתרבים
    ברחשים קטנים מאוד וחיים למשך זמן קצר – דומים מאוד לזבוב פירות מתרבים באדניות הצמחים שאתם מגדלים בבית
    יתושעשים זבובים פרוותיים שנראים כמו עשים קטנים מתרבים בצנרת ובביוב
    זבובי פירות נמשכים לפירות וירקות בשלים ורקובים מטילים ביצים ישירות על הפירות והירקות

    הדברת חרקים קטנים על הקירות מחיר מומלץ

    אז כמה בעצם תעלה לכם הדברה מקצועית במידה ותזדקקו לה? הכנו לכם טבלת מחירון קטנה שתראה לכם את טווחי המחירים האפשריים בכל אחד מהמקרים שציינו.

    חרקים קטנים על הקיר שצריך להדביר כמה זה עולה?
    כמה עולה להדביר פרעושים?
    ההדברה מתבצעת בריסוס ובשילוב עם חומרים מעכבי גדילה.
    650 – 300 ₪
    מה עלות הדברת זבובים?
    ההדברה תתבצע נגד הזבובים וגם נגד רימות בריסוס.
    550 – 250 ₪
    מה מחיר הדברת פשפשי מיטה?
    ההדברה תיעשה עם קיטור, מכונת שאיבה וחומר מווסת גדילה.
    החל מ-500 ₪ לחדר
    מה עלות הדברת תיקן גרמני?
    ההדברה תתבצע עם פיתיונות ג'ל מורעלים ומלכודות דבק.
    450 – 250 ₪
    כמה עולה הדברת נמלת האש הקטנה?
    ההדברה תתבצע עם פיתיונות ג'ל או פיתיונות גרגריים.
    650 – 250 ₪
    כמה עולה הדברת פסוקאים?
    ההדברה תתבצע בריסוס או באיוד.
    החל מ-250 ₪
    מה מחיר הדברת חרקי מזון?
    שיטת ההדברה משתנה על פי החרק, אולם לרוב תיעשה בריסוס או באיוד.
    החל מ-250 ₪
    כמה עולה הדברת קפזנבים?
    ההדברה תיעשה בריסוס.
    החל מ-250 ₪

     

    אנחנו פה בשבילכם, השאירו פרטים ותגלו חוויית שירות אחרת

      whatsapp
      להצעת מחיר אטרקטיבית חייגו:
      📞 055-970-5878
      whatsapp
      call