הדברת צבתן נקוד

הדברת צבתן נקוד בבית עם 100% הצלחה

מצאתם חרק מוזר ואפילו מבהיל למראה עם צבת בחלקו האחורי שנמצא על אחד הפרחים בגינה? זהו הצבתן הנקוד, או כפי שרבים מכנים אותו: ג'וק מספריים. אל דאגה – המזיק איננו עוקץ, לא מעביר מחלות וגם אם ינסה לתקוף אתכם באמצעות הצבתות אין לו די כוח כדי לגרום לכם להרגיש משהו. אבל הנזק שהוא מסב לפרחי הגינה שלכם הוא כה חמור, עד כדי ירידה לטמיון של כל השקעה ומאמץ שביצעתם בגינון. אז כיצד מתרחשת הדברת צבתן נקוד ומה חשוב לדעת על אחד ממזיקי הגינה הנפוצים ביותר?

✔️ הדברת חרק מספריים החל מ-250 ₪
✔️ אחריות מלאה בכתב לאחר ההדברה
✔️ כניסה לדירה לאחר שעה בלבד
✔️ זמינות מיידית
✔️ שירות בכל הארץ – בכל יום ובכל שעה
✔️ מדביר מומחה מטעם המשרד להגנת הסביבה
✔️ שימוש בחומרים ובשיטות המתקדמות ביותר

לייעוץ בחינם והצעת מחיר חייגו:
055-970-5878

הדברת צבתן נקוד

איך מזהים צבתן נקוד? (חרק מספריים)

הצבתן הנקוד (Forficula smyrnensis) נקרא בין היתר גם חרק מספריים, בשל חלקו האחורי שמזכיר להבי מספריים. צבעם של הצבתנים חום מבריק ועל גבם כתמים לבנים אוצהובים. גודלם הוא כ-20 מ"מ לכל היותר. את הצבתן קל מאוד לזהות הודות למראה המיוחד שלו ותפוצתו היא בעיקר באזורי המרכז וצפון הארץ. בנוסף, הצבתן עשוי לעגל את זנבו מעלה כמו עקרב כשהוא חש מאויים, מה שמקל מאוד על הזיהוי המוחלט שלו.

 

    לקבלת הצעת מחיר וייעוץ בחינם חייגו: 055-970-5878 או השאירו פרטים

     

    האם חרק מספריים עוקץ

    הוא נראה מאוד מאיים, ורק לנוכח הצבתות שלו אפשר לחשוב שהוא יכול להכאיב. למעשה, עוד מימי הביניים האמינו שביכולתו לחדור לתוך האוזן ולגרום לנזק רציני במוח. אך במציאות מדובר בחרק שלא מסוגל להזיק באופן ישיר לאדם, ועל אף שהוא יכול לסגור את הצבתות שלו עליכם אם תרימו אותו ביד, הוא לא יצליח אפילו לגרום לכם לדמם.

     

    האם חיית מספריים מסוכנת לילדים?

    מאחר שילדים קטנים הם סקרנים מטבעם, יתכן שלא יחששו להרים את חרק המספריים, והוא יוכל להכאיב להם במידת מה. מכיוון שעורם רגיש ועדין יותר משל אדם בוגר, יתכן שהחרק יצליח אפילו לגרום להם לדמם, ואם זה קורה מספיק פשוט לטפל בפצע הקטן הזה כמו שהייתם מטפלים בכל שריטה אחרת. חשוב לחטא את האזור, מכיוון שהחרק חי באדמה, משמע ישנה אפשרות שיעביר דרך הפצע חיידקים שנמצאים בה גם כן.

     

    מהו הנזק שגורמים צבתנים?

    הצבתן הנקוד פעיל בכל ימות השנה, אך פולש לגינה והחצר הביתיים בעיקר בעונת החורף. כפי שציינו, מזיק זה לא מסב שום נזק לאדם אלא לגינה עצמה ובייחוד לפרחים וצמחים בעלי תפרחת. שורשי הפרחים מתכלים במהירות על ידי הצבתנים ולכן חשוב לפנות למדביר מומחה שיודע איך להיפטר מהם ביעילות רבה. בחברת הדברה בטוחה אנו מתמחים בביצוע הדברת צבתן נקוד ומספקים מענה מקיף לכל בעיית מזיקים קיימת בגינה. אנו עושים זאת תוך שימוש בתכשירים ובשיטות בטוחות לבריאותכם ומביאות ל-100% הצלחה.

    תמונה של צבתן

    תמונה של צבתן

    מתי נמצא צבתן נקוד בבית?

    למרות שהם מתעניינים בעיקר בפרחי הגינה היפים שלכם כמו ורדים, חרציות או דליות, ייתכן שתמצאו צבתן נקוד בבית, שחיפש לעצמו בסך הכל מקום מסתור חשוך ולח. בשעות הלילה הוא יוצא ממחבואו כדי לצוד חרקי גינה אחרים כמו דג הכסף או כנימות. מקומות המסתור האופייניים של צבתן נקוד בבית הם בכל פינה סגורה, חשוכה או מוצלת ולחה מאוד, כאשר בגינה הוא מסתתר מתחת לעלים שנשרו, קליפות עצים ואבנים או סדקים וחריצים בתוך העצים.

     

    מה עושים כשמוצאים צבתן נקוד בכביסה?

    התנאים החשוכים והלחים שמספקת הכביסה שלכם נחשבים בעיני הצבתנים לאידיאליים ולכן זהו אחד המקומות הנפוצים ביותר בהם מסתתרת חיית מספריים בתוך הבית. אם זיהיתם צבתן נקוד בכביסה, דעו שלמרות המראה המרתיע, הוא לא מסוגל להסב לכם כל נזק או כאב על ידי הצביטה שלו. תוכלו לפנות אותו בקלות רבה מהבית, אך זכרו שיש להזמין למקום מדביר במהירות, משום שהצבתנים מגיעים אל פרחי הגינה וקורעים את חלקם הפנימי לחלוטין.

     

    איך מדבירים צבתן נקוד?

    מכיוון שהצבתנים תוקפים את הגינה ולא את מה שנמצא בתוך הבית, לא קיים נגדם ריסוס יעיל וגם אם תנסו לרסס אותם בקוטלי חרקים למיניהם, לא תתקבל מכך כל תועלת. הסיבה לכך היא חוסר העמידות של תרסיסים לשימוש ביתי בשמש החיצונית החזקה. מאחר וצבתנים מתרבים רק בתנאי חוץ, אין באמת יעילות מלנסות לרסס אותם.

    לכן שיטת ההדברה המקצועית והמתאימה לטיפול בכל חרק עם צבתות כמו הצבתן, היא על ידי תכשיר בשם "דורסבן גרגירי", המכיל רעל שתוקף את מערכות העיכול והנשימה של הצבתנים במגע עמו. התכשיר מתפזר באיטיות כך שיאפשר לחסל את כל האוכלוסייה הקיימת בגינה. לאחר פיזור החומר יש להמתין 12 שעות לפני חידוש הכניסה לגינה.

     

    איך מונעים מצבתנים לפלוש לתוך הבית?

    כדי למנוע מהצבתן הנקוד לחדור מהגינה לתוך הבית, חשוב להתמקד בפעולות מניעה שירחיקו אותו מהמקום: טיפול בבעיות של רטיבות ולחות, איטום חריצים וסדקים בקירות והרצפות ושמירה על אוורור תדיר בכל חללי הבית.

     

    כמה עולה הדברת צבתנים?

    עלויות ההדברה נגד חרקי גינה משתנות בהתאם לסוג המזיק ושטח הגינה עצמה, אבל אצלנו אתם יכולים להיות בטוחים שתשלמו את המחיר המשתלם ביותר להדברת צבתנים. כל הדברה מטעמנו מגובה בנוסף בתעודת אחריות מקצועית, שתכסה כל צורך בסבב הדברה נוסף. אנו גובים החל מ-250 ₪ לביצוע ההדברה בגינה ועד 400-500 שקלים כאשר שטח ההדברה הקיים גדול יותר.

     

    שאלות ותשובות על חרק מספריים

    איך נראה הצבתן הנקוד?

    גופו מוארך ושטוח וצבעו חום-שחור. יש לו 6 רגליים שיוצאות מהחלק הקדמי של הגוף, בקצה החלק האחורי שלו יש צבתות, ובראשו יש מחושים.

    האם צבתן נקוד מסוכן?

    המזיק הזה לא מסוכן לאדם, אך הוא כן עושה נזקים, בעיקר לגינה ולצמחים עם תפרחות, מאחר שהוא פוגע בשורשים שלהם.

    כמה זמן יכול לחיות צבתן נקוד?

    הצבתן הנקוד חי למשך כשנה, אולם תקופת הבגרות שלו תימשך רק מספר חודשים.

    איך מדבירים צבתנים?

    משתמשים ברעל שמחסל את כל אוכלוסיית הצבתנים בגינה באופן מוחלט. "דורסבן גרגירי" הוא דוגמה לחומר שכזה אשר מאושר על ידי המשרד להגנת הסביבה.

    המאמר נכתב על ידי ערן קיוותי

    מדביר מוסמך בעל רישיון שטח פתוח מספר 2093

    ערן קיוותי בעלים של חברת הדברה בטוחה חי ונושם את תחום ההדברה כבר למעלה מעשור, בעל רישיון הדברה מורחב למבנים ושטחים פתוחים, מבצע את כל סוגי ההדברות עם חומרים מאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה. מתן ייעוץ בתחום ההדברה לעסקים ומוסדות, שירות מכל הלב ומענה מקצועי לכל שאלה ללא התחייבות.

    מומחה להדברת כל סוגי המזיקים והמכרסמים

    אנחנו פה בשבילכם, השאירו פרטים ותגלו חוויית שירות אחרת

      whatsapp
      להצעת מחיר אטרקטיבית חייגו:
      📞 055-970-5878
      whatsapp
      call