איך להתגונן מפני יתושים שמעבירים את קדחת הנילוס

איך להתגונן מפני יתושים שמעבירים את קדחת הנילוס?

קדחת מערב הנילוס היא מחלה שרבים האמינו שנעלמה מישראל בשנות ה-2000, אך בשנים האחרונות היא עושה קאמבק רציני ומראה לנו שלא כל כך קל להיפטר ממנה. הסיבה העיקרית להידבקות במחלה היא יתושים שנושאים אותה ועוקצים, וכל עוד נמנעים מהם ניתן להימנע מקדחת הנילוס.

למרבה המזל זה אפשרי בעזרת הדברה, ואנחנו בחברת הדברה בטוחה נסביר לכם כעת את כל מה שאתם צריכים לדעת על קדחת הנילוס וכיצד להימנע ממנה בעזרת הדברה ובדרכים אחרות.

 

✔️ יש לכם חשש לקדחת מערב הנילוס?
✔️ התייעצו עם מדביר יתושים מורשה
✔️ הדברה מקצועית נגד יתושים שמעבירים את קדחת הנילוס
✔️ חיסול של כל דרגות היתושים
✔️ שירות בפריסה כלל ארצית

 

לפנייה דחופה חייגו:
קדחת הנילוס

אילו יתושים יכולים להעביר את קדחת הנילוס?

כמעט כל יתוש יכול להעביר את קדחת הנילוס, והוא נדבק ממנה בעצמו מבעלי חיים (כן כן – יתושים עוקצים גם בעלי חיים) ובעיקר מציפורים נודדות. זה כולל יתושים כמו:

* כולכית מצויה – ידועה גם כ"יתוש בית".

* כולכית מצויה טורדנית – היתוש הנפוץ ביותר בישראל.

* כולכית חד פסית – מצויה באזורים שבהם יש מים נקיים (מעיינות, בריכות דגים וכדומה).

* יתוש הטיגריס האסייתי – או בשמו השני יתוש הנמר האסייתי זה יתוש מפוספס שנחשב כמין פולש בישראל ומסוגל לעקוץ מספר פעמים.

 

    לקבלת הצעת מחיר וייעוץ בחינם חייגו: 055-970-5878 או השאירו פרטים

     

    התסמינים שמפתח מי שנעקץ על ידי יתוש עם קדחת הנילוס

    רוב האנשים שנדבקים במחלה לא מפתחים תסמינים ואפילו לא ידעו שהם נדבקו. למעשה, רק 1 מכל 5 אנשים שנעקצו על ידי יתוש נגוע יפתחו תסמינים, והם קצת מזכירים תסמינים של שפעת:

    √ חום גבוה

    √ כאבי ראש

    √ כאבי שרירים

    √ פריחה על הגוף

    √ בלוטות לימפה נפוחות

    ככל שגילו של הנעקץ עולה, כך עולה גם הסיכון שלו לסבול מתסמינים מתקדמים וחמורים יותר. אם זה קורה, זה אומר שהנגיף עבר את מחסום הדם-מוח וזה כבר מצב מסכן חיים. התסמינים במצב שכזה הם:

    √ כאבי ראש חמורים

    √ חום גבוה מאוד

    √ קשיחות בצוואר

    √ תשישות ותחושת בלבול

    √ רעידות

    √ חולשה או שיתוק בשרירים

     

    האם עקיצת יתוש עם קדחת הנילוס מסוכנת?

    המחלה הזו עלולה להיות מסוכנת מאוד למי שיש לו מערכת חיסון חלשה ובעיקר למבוגרים מעל לגיל 50. בעקבותיה ניתן לפתח מחלות נוספות, הכוללות:

    * דלקת קרום המוח

    * דלקת המוח

    * דלקת חוט השדרה

    במצבים שכאלה כבר יופיעו תסמינים מתקדמים כפי שתיארנו קודם לכן, וכל המחלות האלה עלולות להוביל לסיבוכים מסכני חיים. מומחים מעריכים ש-3-15% מהנדבקים עלולים למות עקב המחלה וסיבוכיה.

     

    למה יש אצלכם יתושים עם קדחת מערב הנילוס?

    אם יש בסביבתכם כמות גדולה של יתושים, הסיבה העיקרית לכך היא שיש להם אתר רבייה קרוב אליכם. מאחר שהיתושים זקוקים למים כדי להתרבות, ניתן לצפות שאתר הרבייה הזה יהיה במקור עם מים עומדים, כמו למשל בריכת נוי או אפילו אדמה לחה שיש לידה נזילה מברזייה, צינור שהתפוצץ וכדומה. יתכן אפילו שיש גורם כלשהו בבית שמושך אותם, למשל מגבות לחות שתלויות בחדר האמבטיה.

     

    איך מונעים יתושים שמעבירים את קדחת הנילוס?

    למרות שנראה כאילו שהקיץ מביא איתו יתושים ואין מה לעשות נגדם, זה בכלל לא נכון, ויש הרבה פתרונות נגד יתושים שיעזרו לכם להימנע מעקיצה ועקב כך גם מקדחת הנילוס. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתגונן מפני היתושים שמעבירים את המחלה:

    1. התקנת רשתות: אם הבית שלכם יהיה מוגן בעזרת רשתות, היתושים לא יוכלו לחדור לתוכו ותוכלו להתגונן שם מפני היתושים.

    2. מרחיקי יתושים: יש מכשירים אלקטרוניים ותכשירים למריחה או ריסוס על הגוף שיוכלו להרחיק מכם את היתושים. גם תכשירים טבעיים יכולים לעזור, למשל שמן לבנדר, מנטה, בזיליקום ואקליפטוס.

    3. צמצום לחות: דאגו שבבית שלכם ובסביבתו אין מקורות מים או לחות שמושכים את היתושים, ובמיוחד שלא יהיו מקורות עם מים עומדים.

    4. לבשו בגדים ארוכים: זה אמנם לא הכי נוח בקיץ, אך בתקופה שבה המחלה מסתובבת בישראל, מומלץ ללבוש בגדים ארוכים ומשוחררים כשאתם יוצאים החוצה ובמיוחד בשעות הערב.

     

    האם הדברה יכולה למנוע קדחת מערב הנילוס?

    אם כבר יש כמות גדולה של יתושים בסביבת הבית, מומלץ מאוד להזמין מדביר שיסרוק את השטח, יחפש את מקור הרבייה של היתושים וידביר אותם. פרט לשטחי הרבייה של היתושים, יתכן שהמדביר יגלה שהם נמשכים לצמחים שאתם מגדלים בגינה או שאולי היתושים שמציפים את הבית שלכם מגיעים דווקא מהביוב. סריקה נרחבת שכזו יחד עם הדברה מקצועית נגד יתושים תסייע להכחיד את המזיקים ולצמצם באופן ניכר את האפשרות שתיעקצו ותידבקו בקדחת הנילוס.

     

      לקבלת הצעת מחיר וייעוץ בחינם חייגו: 055-970-5878 או השאירו פרטים

       

      איך מדבירים יתושים עם קדחת הנילוס?

      כדי להשמיד את היתושים באופן מוחלט, צריך להדביר בשני שלבים:

      1. הדברת היתושים הבוגרים: ההדברה הזו נעשית על ידי ריסוס נרחב של כל אזור הגינה, כולל הצמחים וקירות הבית. במקרים שבהם יש נגיעות רצינית בתוך הבית יהיה צורך להדביר גם בתוכו, אך זה יחסית נדיר. לרוב הבעיה היא בחוץ.

      2. הדברת זחלי היתושים: כדי לוודא שהבעיה לא תחזור על עצמה צריך לטפל גם בדור הבא של היתושים, שגדל בתוך מים. אותם חברת הדברה מוסמכת צריכה להדביר בעזרת שיטת הדברה ביולוגית עם חומר שנקרא BTI. חומר זה הוא למעשה בקטריות שתוקפות את זחלי היתושים והורגות אותם.

       

      נכתב על ידי ערן קיוותי

      מדביר מוסמך בעל רישיון שטח פתוח מספר 2093

      ערן קיוותי בעלים של חברת הדברה בטוחה חי ונושם את תחום ההדברה כבר למעלה מעשור, בעל רישיון הדברה מורחב למבנים ושטחים פתוחים, מבצע את כל סוגי ההדברות עם חומרים מאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה. מתן ייעוץ בתחום ההדברה לעסקים ומוסדות, שירות מכל הלב ומענה מקצועי לכל שאלה ללא התחייבות.

      מומחה להדברת כל סוגי המזיקים והמכרסמים

      אנחנו פה בשבילכם, השאירו פרטים ותגלו חוויית שירות אחרת

        whatsapp
        להצעת מחיר אטרקטיבית חייגו:
        📞 055-970-5878
        whatsapp
        call