הדברת ג'וקים

הדברת ג'וקים עם אחריות בכתב – מתחייבים להצלחה!

איך מזהים איזה סוג של ג'וק נכנס לבית, למה בכלל ג'וקים מגיעים לבית, איך מדבירים ג'וקים, האם הדברת ג'וקים מסוכנת לבריאות, מה שיטת ההדברה הבטוחה ביותר נגד ג'וקים, למה לוקח הרבה זמן להדביר ג'וקים קטנים, מה זה אומר שיש ג'וקים מעופפים בבית וכמה עולה ריסוס נגד ג'וקים? התשובות לכל השאלות האלה נמצאות כאן לפניכם.

אין חרק דוחה וגועלי יותר מאשר ג'וק, כשאפילו רק מלראות אותו אנשים מתחילים לצעוק ולעלות על רהיטים כדי להתרחק ממנו ככל הניתן. אף על פי שג'וק קטן לא באמת יכול לעשות לכם נזק, אנחנו משערים שאתם לא מעוניינים לראות ג'וקים בסביבתכם כלל, במיוחד אם מצאתם אותם בבית העסק שלכם, ולכן אנחנו כאן כדאי לסייע לכם להיפטר מהם. לנו בחברת הדברה בטוחה יש ניסיון של למעלה מ-10 שנים בכל סוגי ההדברות, כולל הדברת ג'וקים גדולים וקטנים, ואנחנו מתחייבים למחירים זולים, עמידה בזמנים, שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה ואחריות על כל עבודות ההדברה. הרימו אלינו טלפון כבר עכשיו והזמנו מדביר מומלץ שיגיע כבר היום.

 

✔️ הדברת ג'וקים גדולים וקטנים (גם ג'וקים מעופפים)
אחריות בכתב על כל הדברה
✔️ טיפול ומניעה של ג'וקים קטנים בחצר ובבית
מדביר מוסמך עם רישיון המשרד להגנת הסביבה
✔️ הדברת קן ג'וקים בחצר או בביוב
שירות בפריסה ארצית רחבה
✔️ הדברת מקקים בבית ובעסק (עסקי מזון וחנויות)
✔️ ריסוס נגד ג'וקים עם חומרים ידידותיים לסביבה
✔️ אחרי שעה כבר אפשר להיכנס לבית
לקבלת הצעת מחיר משתלמת חייגו:
055-970-5878
הדברת ג'וקים

    לקבלת הצעת מחיר וייעוץ בחינם חייגו: 055-970-5878 או השאירו פרטים

    סוגי ג'וקים בבית שתוכלו להיתקל בהם

    חשוב מאוד להבדיל בין סוגי התיקנים השונים, מכיוון שכל אחד מהם מתקיים באזורים שונים וכן מצריך שימוש בחומרי הדברה שונים. לכן לפני שהמדביר יתחיל עם הדברת ג'וקים הוא יאתר את המזיקים ויבדוק מה סוגם. אז הוא יוכל לקבוע באילו חומרי הדברה יהיה עליו להשתמש. לפניכם סוגי התיקנים הנפוצים בארץ ודרכי הזיהוי שלהם.

    סוגי תיקנים בישראל איך נראה התיקן
    תיקן אמריקאי (Periplaneta americana)

    מצוי במערכות ביוב, מחסני מזון, חדרי אשפה ומטבחים.

    אורכו בממוצע הוא 4 ס"מ וצבעו חום. יש לו 2 מחושים ארוכים ורגליים עם זיפים. הוא יכול לעוף בעזרת הכנפיים שלו.
    תיקן גרמני (Blatella germanica)

    מצוי בבתים, בעיקר באזורים חשוכים וברהיטים וכלים במטבח, כולל תמי 4, מיקרוגל, טוסטר אובן וכדומה.

    אורכו מגיע עד ל-2 ס"מ, יש לו 2 מחושים ארוכים ואף על פי שיש לו כנפיים, הוא לא יכול לעוף.
    תיקן פסים חום (Supella supellectilium)

    מצוי בעיקר באזורים קרירים, בין קירות למסגרות תמונות או בתוך מגירות.

    מגיע לישראל בחודשי הקיץ, ומזהים אותו על פי הפסים החומים שעל החזה והכנפיים שלו. ביכולתו להתעופף למרחקים קצרים בלבד.
    תיקן מזרחי (Blata orientalis)

    מצוי בעיקר באזורים שבהם הוא יכול למצוא מזון רב, כמו למשל חדרי ופחי אשפה.

    אורכו מגיע ל-2.5 ס"מ וצבעו שחור. לזכרים יש כנפיים, אך הם אינם יכולים לעוף.
    תיקן שדה אפריקני (Arenivaga africana)

    מצוי בשטחים חיצוניים, מתחת לסלעים או בתוך האדמה.

    זהו התיקן הנפוץ ביותר בארץ. אורכו 2 ס"מ וצבעו חום בהיר. לזכרים יש כנפיים ואילו לנקבות יש גוף עגלגל יותר מהם וללא כנפיים.
    תיקן מערות מצרי – תיקנחול מצרי (Polyphaga aegyptiaca)

    מצוי באזורים יבשים, בתוך נשורת אורגנית או באדמה שבה ביכולתו להתחפר.

    הזכרים הם בגודל 18-32 מ"מ, עם כנפיים וגוף פחוס. הנקבות בגודל 25-34 מ"מ וגופן עגול וקמור.

     

    לקוחות מרוצים ממליצים עלינו

    המלצה על מדביר ג'וקים

    סרטון הדברה נגד מקקים בכניסה לבניין

     

      לקבלת הצעת מחיר וייעוץ בחינם חייגו: 055-970-5878 או השאירו פרטים


      איפה יש ג'וקים ולמה הם מגיעים לשם?

      הג'וקים יכולים להימצא כמעט בכל מקום, ולמעשה אין אזור שהם לא יכולים להגיע אליו. עם זאת, יש משהו שמושך אותם לכל מקום שאליו הם מגיעים, וחשוב לנטרל את הגורם הזה או לכל הפחות למנוע את יכולת הגישה של הג'וקים אליו. לפניכם רשימה קצרה של מקומות שבהם תוכלו למצוא ג'וקים, בה תגלו גם למה הם מגיעים דווקא לשם ואיך להרחיק אותם מהאזור.

      איפה יש תיקנים? למה הם מגיעים לשם? איך להרחיק אותם?
      ג'וקים במזגן עילי

       

      המזגן מהווה מקום מושלם לג'וקים שמחפשים מקלט בטוח, לחות, חום (בחודשי החורף) ואף מזון, שכן נוטה להיאגר בתוכו אבק עם חומרים אורגניים שנשאבו ונצמדו לפילטר, כמו שיערות וחתיכות עור יבש שנשרו. יש לנקות את פילטר המזגן באופן קבוע ולהפעיל אותו על חום נמוך מ-25 מעלות כדי להבריח את כל התיקנים.
      הדברת ג'וקים באמבטיה הג'וקים ככל הנראה מגיעים מהביוב, או שהם נמשכים לחדר האמבטיה מחדר אחר בגלל הלחות והמים שהם יכולים למצוא שם. יש להדביר את צינורות הביוב. ניתן לנסות לשפוך מים רותחים לתוך הביוב, אך זה עוזר רק לעיתים רחוקות מאוד.
      ג'וקים במיקרוגל

       

      הג'וקים מתמקמים בתוך החורים שדרכם נתפסת דלת המיקרוגל, והם עמידים בפני קרינת המיקרוגל. יש ליישם פיתיונות ג'ל בתוך המיקרוגל ולהימנע משימוש בו עד שיוכחדו הג'וקים.
      ג'וקים ברכב

       

      ככל הנראה שהרכב שלכם מלוכלך והג'וקים מצליחים למצוא שם מזון. יש לנקות היטב את הרכב, וניתן ליישם פיתיונות ג'ל כדי להכחיד את כל הג'וקים הנותרים.
      הדברת ג'וקים במטבח

       

      הג'וקים נמשכים למטבח מסיבות רבות, ביניהן המזון שהם יכולים למצוא בפח הזבל והאזורים הלחים שבו, כמו למשל מתחת לכיור. יש לשמור על ניקיון במטבח, לשטוף כלים באופן קבוע ולרוקן את פח האשפה פעם ביום. מעבר לכך צריך לרסס את המטבח או ליישם פיתיונות ג'ל על השיש, בהתאם לסוג הג'וק.
      הדברת ג'וקים במכונת קפה

       

      הג'וקים לא נמשכים לקפה עצמו, אלא למקלט שהם מוצאים בתוך מכונת הקפה. צריך להציב פיתיונות ג'ל בסביבת המכונה כדי להיפטר מהג'וקים.
      ג'וקים בתנור

       

      הג'וקים נמשכים לשאריות המזון שנותרו בתנור, וכן מחבבים אותו כמקום מסתור חמים. יש להציב מלכודות דבק בסביבת התנור וכן ליישם פיתיונות ג'ל.
      קן של ג'וקים בבית בקירות

       

      הג'וקים נדחקים לתוך חריצים בקירות, והם אף עלולים לכרסם קירות גבס. יש לרסס את החריצים ובמקרים מסוימים ליישם פיתיונות ג'ל בקרבת הקיר.

       

      איך בוחרים חומר הדברה לג'וקים?

      בדרך כלל המדביר בוחר את חומר ההדברה על פי סוג התיקן שאותו יש להדביר. תיקן אמריקאי למשל יצריך ריסוס כדי לחסל את כל הפריטים שמצויים בתוך הבית וכדי למנוע הגעה של פריטים חדשים. באופן כללי, אם מדובר בדירה בבניין ישן, מומלץ שתציעו לוועד הבית לעשות הדברת ג'וקים בכל הבניין מכיוון שסביר להניח שהם נמצאים לא רק בדירתכם, אלא גם בדירות השכנות ולמעשה בבניין כולו.

      חומר נגד ג'וקים מסוג אחר שבו משתמשים מדבירים הוא פיתיון ג'ל, שמיועד לשימוש בעיקר בדירות שבהם לא ניתן לרסס, למשל כאלה שיש בהם בעלי חיים או ילדים, או אם מדבירים תיקנים שעמידים בפני חומרי הדברה. הדברת ג'וקים מסוג תיקן גרמני למשל תיעשה עם פיתיונות ג'ל, ויחד איתן ייעשה לעיתים גם שימוש במלכודות דבק.

       

      תמונה של תיקנים לאחר ריסוס בטמפריד

      ריסוס תיקנים

      האם ריסוס נגד ג'וקים מסוכן לבריאות?

      מכיוון שמדובר בחומרים רעילים ברמה כזו או אחרת, בדרך כלל הריסוס אכן יהיה מסוכן לבריאות, אך זאת רק בחשיפה מידית אליו. המדבירים לרוב יורו לכם לשהות מחוץ לבית למשך 8 שעות לכל היותר אם יעשו ריסוס ג'וקים כדי לאפשר לחומרי ההדברה להתייבש ולהתפוגג, כך שלא יזיקו לבריאותכם, וכן ידאגו לאוורר היטב את הדירה שלכם לשם כך. שימו לב שאין זה אומר שחומר ההדברה אינו פעיל יותר – הוא מתכלה רק אחרי מספר ימים עד שבוע.

      אף על פי כן, בדרך כלל מומלץ שלא לעשות ריסוס נגד ג'וקים עם חומרים רעילים בדירות שבהן יש למשל בעלי חיים או ילדים. במקרים שכאלה אפשר להשתמש באבקות כמו גלקסי גארד, שמתאימות אפילו לסביבה שבה נמצאות נשים בהריון. רמת הרעילות של החומר הזה היא נמוכה מאוד ומשתווה לזו של מלח בישול, ומדובר בחומר אורגני שמתפרק מהר ומחסל ביעילות ג'וקים. לא צריך לצאת מהבית בזמן הריסוס, ואפשר לעשות איתו לא רק ריסוס נגד מקקים, אלא גם ריסוס נגד נמלים, אולם במקרה של ג'וקים ניתנת לכם על העבודה איתו אחריות למשך תקופת זמן ארוכה יותר.

      כתבה עלינו בתוכנית חיסכון עם מנחם הורביץ

      הדברה ירוקה נגד ג'וקים – השיטה העדיפה

      אף על פי שייתכן כי ריסוס בתכשירים ידידותיים לסביבה או הדברה עם ג'ל יהיו תהליכים יקרים יותר ביחס לשימוש בתכשירים כימיים, כדאי מאוד לבחור בהם. פרט לכך שהמחיר היקר יתבטא רק בהבדל של כמה עשרות שקלים בודדים, הדברה נגד מקקים בעזרת חומרים ידידותיים לסביבה מסייעת לכם להיות בטוחים בכך שרק החרקים יושמדו ולא ייעשה שום נזק לבריאותכם. התכשירים האלה מיועדים לעיתים גם להדברת מזיקים אחרים, לכן הם יכולים להוות עבורכם פתרון לא רק נגד הג'וקים, והם עובדים לא פחות טוב מחומרי הדברה אחרים.

      כשאתם מזמינים שירותי הדברה נגד ג'וקים, בקשו מהמדביר להשתמש בחומרים ירוקים, ואם הוא מסרב בקשו לדעת למה. לרוב לא תיתקלו בסירוב שכזה, אולם ייתכן שיש למדביר סיבה טובה לבחור דווקא בחומרים ברעילות נמוכה.

       

        לקבלת הצעת מחיר וייעוץ בחינם חייגו: 055-970-5878 או השאירו פרטים

         

        הדברה ירוקה למקקים יעילה במיוחד במקרים הללו:

        – בית שחיים בו בעלי חיים

        – בית שחיים בו ילדים קטנים ותינוקות

        – בית שגרה בו אישה בהיריון

        – בית שחיים בו אנשים עם מחלות כרוניות ועם פגיעות במערכת החיסונית

        – במקרים בהם אין לנו זמן וכוח להכין את הבית להדברה, לאחסן במיוחד מזון, להמתין מחוץ לבית עד שיתאוורר לאחר ההדברה, לנקות את הכלים או הרצפה לאחר ההדברה.

        יתרונותיה של ההדברה הירוקה הפכו אותה בשנים האחרונות לבחירה מועדפת על משפחות עם ילדים קטנים, על משקי בית המחזיקים חיות מחמד ועל אנשים מבוגרים.

         

        בתמונה – תיקן אמריקאי בדירה
        תיקן אמריקאי

        למה קשה לבצע הדברת ג'וקים קטנטנים?

        התיקנים הקטנטנים שמסתתרים בתמי 4, במכונות קפה וכדומה, הם בדרך כלל הקשים ביותר להדברה ולעיתים קרובות מצריכים מספר ביקורים של המדביר. מדובר למעשה בתיקנים הגרמניים, שהם תיקנים שמתרבים מהר מאוד, ובה בעת עמידים בפני חומרי הדברה שונים – אפילו כאלה בעלי רמות רעילות גבוהות. הדרך היחידה להדביר ג'וקים קטנים בבית היא בעזרת פיתיונות ג'ל, וכדי למנוע מהם לברוח לאזורים נסתרים, המדבירים לעיתים בוחרים לפזר גם מלכודות דבק שיעזרו ללכוד אותם, למשל מתחת לתנור או למקרר.

        ועדיין, ג'וקים קטנטנים הם יצורים חמקמקים מאוד, וצריך להיות סבלניים בתהליך ההדברה שלהם. אם המדביר כבר ביצע פעולות מסוימות פעם אחת ועדיין לא הגיע לתוצאה הרצויה, אל תאבדו תקווה. הזמינו אותו שוב והוא יחזור אליכם לביצוע פעולות נוספות ללא תשלום, כחלק מכתב האחריות שקיבלתם בעת שהגיע אליכם לראשונה לצורך ההדברה.

         

        על מה מסמלים ג'וקים מעופפים בבית?

        בניגוד לג'וקים אחרים שדווקא מעדיפים מקומות חשוכים, ג'וקים עם כנפיים נמשכים לאור ומתעופפים לתוך הבית דרך חלונות או דלתות כדי להתקרב למקור האור שבתוכו. רוב זני הג'וקים המעופפים לא שורדים זמן רב בתוך הבית, ואף על פי שהם הגיעו לתוך הבית בגלל מקור האור שמצאו בו, הם עדיין יהיו פעילים רק בשעות הלילה. על כן אם אתם מזהים ג'וקים מעופפים בבית, סביר להניח שיש יותר מאחד, ויכולים אפילו להיות עשרות מהם במקומות שאתם לא יכולים לראות. ג'וקים מעופפים הם סימן ברור לכך שצריך להזמין הדברה בהקדם, לפני שבעיית המזיקים תחמיר והם יתרבו ללא בקרה.

         

        איך להדביר ג'וקים בביוב?

        זיהוי הג'וק: ראשית צריך לזהות את סוג הג'וק על מנת שנדע איזה חומר הדברה יסייע לחסל אותו.

        חיטוי וניקוי: מייבשים מים עומדים, מחטאים את פתח הביוב ונפטרים מלכלוך שמושך את התיקנים.

        הדברה: מרססים בתוך הביוב וסביבו, ומשתמשים בהרבה מאוד חומר הדברה. הפתרון הזה מספק שקט מהג'וקים לתקופה ארוכה.

         

        איך להתכונן לקראת הדברת תיקנים בבית?

        המטרה שלנו בהדברה היא לחסל באופן מוחלט את כל התיקנים שבסביבתכם ולמנוע כל אפשרות שיגיעו תיקנים אחרים, אך הפעולות שנבצע לא יהיו הדבר היחידי שיש לעשות לשם ההצלחה. אנחנו נצטרך גם את העזרה שלכם, ואלו הם הדברים שעליכם לבצע עוד לפני שאנחנו נגיע לעשות הדברת תיקנים בביתכם:

        √ ודאו שהבית שלכם נקי ומסודר לפני הגעתו של מדביר מומלץ. כך ניתן יהיה לוודא שהמקקים יימשכו לפיתיונות ולא למקורות מזון אחרים שמצויים בסביבת הבית.

        √ נקו את השיש והמטבח מכל שאריות מזון או כלים מלוכלכים, ונקו מכשירי חשמל קטנים שמצויים בו. אם יש אריזות מזון פתוחות, סגרו ואחסנו אותן.

        √ אחסנו ושימו בצד כל פריט שילדיכם יכולים לבוא איתו במגע, כמו צעצועים, מזרן לתינוק וכדומה. אם צריך, שימו את הכול בחדר שבו לא תיעשה הדברת תיקנים, או בבית אחר. זה תקף גם לחפצים של חיות המחמד שלכם, כמו קערות אוכל או מיטות.

        √ שטפו את רצפת הבית עם חומר ניקוי ושאבו את השטיחים. שכבת אבק על הרצפה תימנע מחומר ההדברה לעשות את עבודתו כמו שצריך.

        √ אם אתם מוצאים תיקי ביצים של תיקנים לפני הגעתו של המדביר, פשוט שאבו אותם עם שואב אבק. דאגו להיפטר מהם מחוץ לבית או זרקו אותם לתוך שקית אטומה.

        √ אם אתם גרים בבית פרטי, ודאו שאין זבל מחוץ לביתכם – היפטרו ממנו לפני הגעת המדביר.

        √ הרחיקו רהיטים ומכשירי חשמל כבדים מהקירות ונקו תחתם היטב. נצטרך לעשות ריסוס נגד תיקנים צמוד לקיר גם מאחוריהם.

        √ אם מישהו בביתכם חולה, סובל מאסתמה, בהריון או מתחת לגיל שנה, יידעו את המדביר בנוגע לכך. קחו בחשבון שייתכן כי תצטרכו לפנות את הבית למשך זמן מה.

         

        ריסוס נגד ג'וקים מחירים – כמה זה עולה?

        להדברת תיקנים משלמים בדרך כלל מחירים זולים ביחס לסוגי ההדברה האחרים, ולמעשה מדובר באחת ההדברות הנפוצות והזולות ביותר שיש (למחירי הדברה נוספים לחצו כאן). אנחנו גובים מחירים זולים ונוחים, כשדרכנו אפשר לסגור הדברה ב-2500 שקלים בלבד לדירה קטנה, חנות או מסעדה, והמחיר מגיע לכל היותר ל-650 שקלים.

        שימו לב שעל ריסוס נגד ג'וקים מחירים הם לרוב זולים יותר מאשר הדברה בעזרת ג'ל, ופעמים רבות זה כל מה שצריך לעשות ואין צורך לבצע פעולות מתקדמות יותר. הדברת תיקנים בביוב למשל תיעשה על ידי ריסוס בפתחי הביוב ובמחיר זול ומשתלם במיוחד.

         

        שאלות תשובות על תיקנים

        כמה זמן לוקח לג'וקים להיעלם אחרי הדברה?

        אם מרססים, סביר להניח שתוך מספר ימים בודדים תוכלו לראות גופות של ג'וקים ותפסיקו לראות אותם מסתובבים בבית. אם משתמשים בפיתיון ג'ל זה יכול לקחת עד שבועיים, וחשוב להיות ערים ולבדוק האם הם עדיין חיים – אם כן הזמינו אותנו בשנית להדברה נוספת בחינם.

        כל כמה זמן צריך לעשות הדברת תיקנים?

        אחרי שעשיתם הדברה ראשונית בעזרת חברת הדברה מוסמכת, חשוב מאוד שתשמרו על סביבה נקייה. אם זה לא מתאפשר ותמיד יש דבר מה שמושך תיקנים בסביבתכם, כדאי להדביר את האזור כל 30-60 ימים עם חומר ריסוס שתוכלו לקנות בכל חנות.

        הבית שלי נקי – למה עדיין יש אצלי מקקים?

        מקקים זקוקים ללחות כדי לשרוד, וייתכן שיש איזשהו צינור דולף שמאפשר להם לשגשג באזור מסוים בביתכם, ולשם הם נמשכים. במקרים שכאלה סביר להניח שתמצאו מקקים בעיקר במטבח, בחדר האמבטיה או במרתף.

        מה דוחה ג'וקים?

        תוכלו לנסות לערבב מים וחומץ ביחס של 2:1 לטובת המים, ולהוסיף לתערובת הזו 10 טיפות של שמן אתרי. העבירו את התערובת לבקבוק תרסיס ורססו בסביבת האזור שממנו תרצו להרחיק את הג'וקים. זה אמנם לא ידביר אותם, אך יסייע להרחיק ג'וקים מסביבתכם.

        המאמר נכתב על ידי ערן קיוותי

        מדביר מוסמך בעל רישיון שטח פתוח מספר 2093

        ערן קיוותי בעלים של חברת הדברה בטוחה חי ונושם את תחום ההדברה כבר למעלה מעשור, בעל רישיון הדברה מורחב למבנים ושטחים פתוחים, מבצע את כל סוגי ההדברות עם חומרים מאושרים על ידי המשרד להגנת הסביבה. מתן ייעוץ בתחום ההדברה לעסקים ומוסדות, שירות מכל הלב ומענה מקצועי לכל שאלה ללא התחייבות.

        מומחה להדברת כל סוגי המזיקים והמכרסמים

        אנחנו פה בשבילכם, השאירו פרטים ותגלו חוויית שירות אחרת

          whatsapp
          להצעת מחיר אטרקטיבית חייגו:
          📞 055-970-5878
          whatsapp
          call